Nagy várakozások előzték meg a Ferrari 2023-as idényét az előző évi győzelmek és világbajnoki ezüstérem után, azonban már a szezon legelején kiderült, hogy az SF-23-as még az elődjétől is elmarad. Az autó roppant kiszámíthatatlannak és következetlennek bizonyult, különösen versenytávon nem bánt kíméletesen a gumikkal, s így végül a Scuderia nagy csatában csak a vb-bronzérmet szerezte meg a konstruktőri értékelésben – igaz, Szingapúrban övék lett az esztendő egyetlen nem Red Bull-os győzelme is.
Azon a versenyen Carlos Sainz nyert, aki a szezon végi csalódása ellenére kihangsúlyozta, hogy vannak erősségei az idei Ferrarinak – így felelt arra a kérdésre, mit látna szívesen viszont a jövő évi versenygépen:
„Egyértelműen az egyenesbeli tempót, a fékteljesítményt és a derékszögű, rövid kanyarokban nyújtott teljesítményt vinném magunkkal. Emellett úgy gondolom, az is erősségünk, ahogy a rázóköveken megy az autó. Szóval vannak igazán erős pontjai” – idézi a Motorsport.com a spanyolt, aki ugyanakkor hozzátette, hogy lehet, hogy fel kell adniuk néhányat ezekből ahhoz, hogy univerzálisabbá tegyék az autót:
„Úgy érzem, ha egy olyan autót szeretnénk, amely az egész évben gyors, talán fel kell adnunk néhány tulajdonságát, hogy mindenhol gyorsak legyünk, különösen a versenyen. Különösen a futamokra kell koncentrálnunk, ott kell megértenünk, mit csináljunk az autóval. Mit csinálunk a gumikkal, ami nem teszi lehetővé, hogy a Red Bull-lal és a McLarennel versenyezzünk Brazíliában vagy épp Austinban, ahol egyértelműen látszott, hogy nincs meg a versenytempónk?”
Sainz hisz a Red Bull utolérésében
A maranellóiak versenyzője abban is hisz, hogy ledolgozhatják a 2023-as idényt domináló Red Bull-lal szembeni hátrányukat: „Úgy vélem, ennek kell lennie a reális célkitűzésünknek, igen. Hogy sikerülni is fog-e? Majd az idő eldönti. De azt akarom, hogy a csapat azt gondolja, hogy ez lehetséges, mert én hiszem, hogy az.”
Sainz azt is elmondta, honnan merít optimizmust: „A McLaren nagyokat tudott előrelépni a szezon közben. Tökéletesen biztos vagyok benne, hogy a Ferrari képes ugyanerre a téli szünetben” – vélekedett. „Bízom a csapatban, bízom az otthoni képességeinkben, hogy ezt megfordítsuk. Vannak pályák, ahol három tizedmásodperces előnnyel pole-ban vagyunk egy Red Bullhoz képest. Egy konkrét tulajdonsága nagyon jó az autónak, most már csak univerzálissá kell tennünk ezt.”