DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 7. vasárnap
F1

„Ne legyen rendszer a kötelező cserékből!”

Különleges kihívást jelentett a Katari Nagydíj az F1-ben dolgozó stratégák számára, de nem kellene belőle rendszert csinálni – így véli a Red Bull csapatfőnöke.

Az F1-es Katari Nagydíj több szempontból is különleges verseny volt, többek között azért, mert a Pirelli-abroncsokra olyan hatással voltak a losaili pályára telepített új rázókövek, hogy az FIA kénytelen volt egy különleges szabályt bevezetni: legföljebb 18 kört lehetett teljesíteni egy új szett abroncson, ami a teljes versenytávon három kötelező kiállást jelentett.

horner-bad-boy



Bár ez a kényszerű változtatás stratégiai szempontból tartogatott érdekességeket, amit például az Alfa Romeón figyelhettünk meg, akik számára kettős pontszerzést eredményezett két radikálisan eltérő taktika, Christian Horner óva intené attól az illetékeseket, hogy megpróbáljanak ebből az egyszeri esetből állandó szabályt hozni.

„Szerintem meg kell adni a szabadságot, ebből származik a kreativitás. Kötelező kiállások? Ez kihatna az időmérő végére, és arra, hogy hány kört teszel meg, hiszen abroncsot akarsz spórolni a versenyre. Szóval szerintem ennek nincs értelme” – mondta a Red Bull csapatfőnöke, majd hozzátette: „A lehető leggyorsabb versenyt akarod futni, legyen az egy-, két- vagy három kiállásos futam, és ennek így is kell maradnia.”

Kockázatkezelésről szólt a Red Bull versenyének vége

Ami a katari versenyt illeti, Horner szerint ez ugyanúgy kihívást jelentett a stratégák számára, csak épp másfélét: „Biztonsági szempontból tökéletesen értem, hogy miért csinálták ezt, de nem ez volt az optimális stratégia a versenyre nézve, hiszen a két kiállás, a gumikopás és más tényezők is szerepet játszhattak volna.”

verstappen-katar-3_1

„Ez most egy másfajta verseny volt, más próba elé állította a stratégákat” – folytatta Horner. „Az a helyzet, hogy sokkal kiszámíthatóbbá tette az egészet, hogy tudtuk, legföljebb milyen hosszú etapot mehet egy autó. Számunkra a kockázatkezelésről szólt az egész, nehogy jöjjön egy safety car az utolsó 10 körben, ezért nem az optimális stratégiát alkalmaztuk, hogy le tudjuk fedni azt a lehetőséget, ha a Max mögötti versenyzők kapnak egy ingyen kerékcserét.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: