DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Sainz: Most vezetek legjobban ferrarisként

Jól érzi magát az F1-es autóban, elégedett a mérnökökkel végzett munkájával, de van még egy terület, ahol fejlődni kell a spanyol szerint.

Nagy formába lendült a Formula-1-es nyári szünet óta Carlos Sainz: Zandvoorttól Szingapúrig háromból háromszor végzett Charles Leclerc előtt az időmérőkön és a futamokon, utóbbi helyszínen ráadásul a Ferrari idei egyetlen győzelmét is bezsebelte.

Bár ez a trend Suzukában megtört, nem véletlen írtunk arról Formula Plusz rovatunkban, hogy a spanyol hirtelen mintha a Scuderia vezérpilótájává lépett volna elő. Ez a világbajnoki összetettben is kirajzolódni látszik, hiszen Sainz az ötödik helyet foglalja el, 15 ponttal megelőzve monacói kollégáját.

f1-sainz-ferrari-1



Érdekesség, hogy ha ez így maradna a szezon végéig, úgy 2:1-re a spanyol vezetne házon belüli összevetés tekintetében – annak ellenére, hogy tagadhatatlan, hogy alapvetően Leclerc rendelkezik az erősebb nyers tempóval, amit számos pole-pozíciója és három nagydíjgyőzelme is bizonyít.

Mindenesetre maga Sainz is arról beszélt, hogy úgy érzi, most vezet a legjobb, amióta 2021 elején csatlakozott a maranellói istállóhoz, amelynek színeiben a szingapúri volt a második F1-es diadala:

„Nem fogok hazudni, remekül érzem magam az autóban és nagyon jól is vezetek – valószínűleg a legjobban, amióta a Ferrari versenyzője vagyok, és végre ki tudom használni a teljes bennem rejlő potenciált. És örömmel látom ezt” – nyilatkozta a pilóta, akinek szavait a RacingNews365.com portál idézi.

f1-sainz-ferrari-2

„Elégedett vagyok a mérnökökkel végzett munkával is, amely révén apránként egyre több potenciált és teljesítményt nyerünk ki az autóból. Természetesen ez rengeteg önbizalmat ad a jövőre nézve.”

„Tovább kell dolgoznunk a versenytempón” – tette hozzá Sainz. „Monzában láthattuk, mi történt, Szingapúr pedig egy újabb kiváló teszt volt arra, hogy lássuk, mennyit fejlődtünk ezen a téren.”

Ami a Sainz által említett versenytempót illeti: az utóbbi futamokon úgy tűnt, ezen a téren is előrelépett a Scuderia, az abroncsokat a vártnál jobban koptató suzukai pályán sem küszködött a gumikezeléssel a vasárnapi versenyen, ami már a rivális Mercedesnek is szemet szúrt, amely immár csak húsz ponttal előzi a konstruktőri világbajnoki tabellán a vörösöket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: