DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Miért nem lehet 100 százalékon menni az F1-ben?

Egyetlen rossz mozdulat, és a hátsó gumik azonnal tönkremennek, de ez nem a Pirelli hibája – erről beszélt Lando Norris az idei F1-es autók kapcsán.

Lando Norris elképesztő formában van, a Brit Nagydíj óta eltelt hét verseny alatt negyedszer zárt a második helyen, így aligha meglepő módon kevés alkalmat mulaszt el arra, hogy dicsérje a szezon közben elképesztő fejlődésen átesett MCL60-at. Azonban amennyire elégedett a saját autójával a fiatal brit versenyző, annyire elégedetlen a jelenlegi F1-es autókkal általánosságban, ahogy azt a suzukai hétvégén a Guardiannek adott interjúban ki is fejtette.

„Az az érzésed, hogy nem vezethetsz 100 százalékkal, 95 százalékból kell a lehető legjobbat kihoznod” – mondta a McLaren pilótája. „Nem mehetsz 100 százalékon, mert egyetlen megcsúszás, és vége, hiszen folyamatosan menedzselni kell az abroncsokat és a hőmérsékleteket. És ezt frusztráló, úgy érzed, mintha nagyon lassan mennél.”

norris-piastri-suzuka-1



„Gyorsabban akarnál menni, de amint megnyomod kicsit, azonnal felmelegszenek a hátsók, és ennyi volt” – mondta Norris, aki több másik versenyzőhöz, így például Lewis Hamiltonhoz hasonlóan az autók súlyának visszacsökkentését látná a legjobb megoldásnak a problémára:

„Az autók régen 200 kilogrammal voltak könnyebbek, és ez rengeteg. Könnyebb autók kellenek, ilyen egyszerű az egész. Ha pedig könnyebbek, akkor gyorsabbak is lesznek, lekerülhet az aerocucc egy része, ami a piszkos levegőt okozza, és így könnyebb is lesz egymást követni” – fejtette ki Norris, majd felidézte az egyébként remek eredményt hozó szingapúri hétvégét, ahol a futamgyőzelemért harcolt:

norris-marinabay

„Az előző hétvégén, Szingapúrban minden körön másodperceket veszítettünk az abroncsok menedzselésével. A kanyar előtt száz méterrel előbb vettem le a gázról a lábam, ezzel lassultam, hogy próbáljam az abroncsokat egy fokkal hűvösebben tartani.”

Nem a Pirelli tehet róla

Norris azt is hangsúlyozta, hogy nem az F1 kizárólagos gumiszállítója, a Pirelli tehet a kialakult helyzetről: „A gumikról van szó, de az oka az, hogy az autók túl nehezek, szóval nem a Pirelli tehet róla. Gyakorlatilag lehetetlen ezeknek az autóknak a súlyához, teljesítményéhez, leszorítóerejéhez megfelelő abroncsokat gyártani.”

norris-piastri-suzuka-2

„Ha könnyebbek lennének az autók, minden új életre kelne” – mondta a bajnokság hetedik helyén álló versenyző, aki azzal a juniorszériával vont párhuzamot, melyben kilenc éve az első autós szezonját teljesítette – igaz, nem egy formulaautóval, hanem a Ginetta G40 sportautóval.

„A Ginettákkal mindig szoros volt a verseny, minden egyenesben helycserék voltak, csakhogy úgy vezethettél, hogy szinte mindenhol drifteltél az autóval. Itt viszont ezt nem lehet megtenni, ha egyet hibázol, akár csak megcsúszik az autó hátulja, azonnal elmegy a hátsó gumi. A Ginetta nem ilyen volt, végig a határon tudtál autózni.”

ginetta

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: