DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Sainz-pole, dupla Red Bull-kiesés a drámai szingapúri időmérőn

A Q1-ben Stroll hatalmas balesete, a Q2-ben a Red Bullok kihullása, a Q3-ban pedig a nagy hajrá szolgáltatta a rendkívüli eseményt az F1-es Szingapúri Nagydíj kvalifikációján.

Q1: Óriási Stroll-baleset a leintésnél

Akárcsak a hétvége korábbi részében, a Szingapúri Nagydíj időmérőjének első szakaszában is apránként javult a köridő: a szabadedzéseken megszokott főszereplők, Lando Norris, Charles Leclerc, George Russell, Max Verstappen és Carlos Sainz is megfordultak az első helyen.

Verstappen autóján a harmadik szabadedzés után beállítást változtatott a Red Bull, de a holland továbbra sem volt elégedett a Red Bull-lal, ráadásul még egy véleményes helyzetbe is belekerült: a Q1 kezdetén hosszú másodpercekig állt a bokszutca végén, valószínűleg műszaki okból, feltartva a sort. A versenyfelügyelők az időmérő utáni vizsgálatra jegyezték az esetet.

Az izgalmak az utolsó pár percre maradtak, amikor drámaian javult a pálya tapadása. Yuki Tsunoda 1:31,991-es körével robbantott először, egészen az első helyig szaladt előre a listán, aztán a két Haas, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg egymás után kieső helyről ugrott fel a második pozícióba. Lance Stroll is javítani akart, de próbálkozása egy óriási balesetettel ért véget, az utolsó kanyar kerékvetőjén elvesztette az irányítást, és rommá törte az Aston Martint: a bal első kerék leszakadt, az orrkúp és a hátsó szárny környezete megsemmisült. A kanadai pilótának nem esett baja.



Így szokatlan sorrend alakult ki a piros zászlóval azonnal befejezett Q1 végén: Tsunoda az első helyen maradt Sergio Perez, Hülkenberg és Liam Lawson előtt, Fernando Alonso és Lewis Hamilton csak a 13-14. helyen jutott tovább, kiesett viszont Bottas, Piastri, Sargeant, Zhou és Stroll.

Q2: Kiesett mindkettő Red Bull

Félórás helyreállítás és takarítás nyújtotta meg a két szakasz közti szünetet, amely során a legérdekesebb hír az volt, hogy Verstappenén kívül még több vizsgálat várható, ugyanis a Q1 végén az utolsó kanyarokban számos autó került feltartásos szituációba.

Az eredeti időterv szerint már a Q3 hajrája közeledett volna, mikor végre kezdetét vette a Q2: az első etapban Russell futotta a legjobb köridőt Alonso és Sainz előtt – Verstappen, akinek többször korrigálnia kellett, mindössze a tizedik helyen állt, a Q1 hősének, Tsunodának pedig időeredménye sem volt: éppen a holland tartotta fel gyorskörén – ezzel újabb vizsgálatra jegyezték elő a kétszeres világbajnokot.

Verstappennek ezen az időmérőn semmi sem jött össze – számítani lehetett a Red Bull gyengébb formájára, de erre a végkifejletre nem. A nehezen vezethető autóval csak minimálisan javított, így a tizedik maradt, aztán éppen a testvércsapat újonca, Liam Lawson ütötte ki. Sergio Perez megforgott gyorskörén – mindkét Red Bull kiesett a Q2-ben!

A végén a szabadedzéseken remeklő Sainz átvette az első helyet Russelltől, 1:31,439-es köre három tizedmásodperc előnyt jelentett a Mercedes előtt. Alonso lett a harmadik, meglepetést okozott a két Haas további remeklése: Magnussen negyedik, Hülkenberg hatodik helyen jutott tovább, közrezárták Norrist és megelőzték Leclerc.

Hamilton, Ocon és a harmadik nagydíján először Q3-ba jutó Lawson jutott tovább: kiesett Verstappen, Gasly, Perez, Albon és Tsunoda, aki később sem futott köridőn. Ne feledjük: Verstappenre még több vizsgálat jár, potenciális rajtbüntetés veszélyével.

Q3: Tűzijáték döntött a pole-ról

A Red Bull nélküli mezőnyben folytatódott a Ferrari-előny a Q3 első kifutásán: Sainz és Leclerc az első két helyet hozta, azonban negyed másodperc elválasztotta őket – a spanyol 1:31,170-es kört teljesített. Legközelebbi üldözőjük meglepetésre Norris volt, aki velük ellentétben használt lágyakat tett fel, aztán következett a két Mercedes és Alonso.

A második menetben Sainz az első 1:31 alatti körre 1:30,984-re javított – jött Norris, aki közel három tizeddel elmaradt tőle, majd Leclerc, aki csupán 79 ezreddel volt lassabb. Hátravolt azonban még az edzéseken magabiztos Russell – középső szektorban leggyorsabb volt, de a végén ő is elmarad 72 ezredmásodperccel!

Carlos Sainz zsinórban második rajtelsőségét szerezte, Russell indulhat mellőle, Leclerc és Norris a második, Hamilton és Magnussen a harmadik sorból – Alonso, Ocon, Hülkenberg és Lawson egészíti ki a rajtrács első felét a vasárnapi Szingapúri Nagydíjon.

A Szingapúri Nagydíj időmérőjének eredménye:

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3 Körök
1 Carlos Sainz FERRARI 1:32.339 1:31.439 1:30.984 20
2 George Russell MERCEDES 1:32.331 1:31.743 1:31.056 17
3 Charles Leclerc FERRARI 1:32.406 1:32.012 1:31.063 21
4 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:32.483 1:31.951 1:31.270 20
5 Lewis Hamilton MERCEDES 1:32.651 1:32.019 1:31.485 16
6 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:32.242 1:31.892 1:31.575 21
7 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:32.584 1:31.835 1:31.615 17
8 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:32.369 1:32.089 1:31.673 18
9 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 1:32.100 1:31.994 1:31.808 21
10 Liam Lawson ALPHATAURI HONDA RBPT 1:32.215 1:32.166 1:32.268 21
11 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 1:32.398 1:32.173   14
12 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 1:32.452 1:32.274   12
13 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 1:32.099 1:32.310   13
14 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:32.668 1:33.719   12
15 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 1:31.991     10
16 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:32.809     9
17 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 1:32.902     9
18 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 1:33.252     9
19 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:33.258     9
20 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:33.397     8
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: