DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

„A tempónk minden eddigi tudásunkat az autónkról kidobta az ablakon” – Albon

A nagyot kockáztató Albon az első esőzést követően nyert a stratégián – a második zivatar közben azonban ez nem vált be. A brit-thai szerint jó a tempójuk, már csak meg kell érteniük a miértjét.

Az időmérős meglepetést követően kalandos futamot zárt a Williams tapasztaltabb pilótája: a nyolcadik helyen zárta a Holland Nagydíjat, míg csapattársa, Logan Sargeant kiesett. A brit-thai 44 körön át nyúzta a lágy abroncsokat, és az esőzést is azokon vészelte át – így értékelte a futam első felét:

„Hát… Szerintem úgy nyolcszor majdnem kicsúsztam. Az a szituáció volt, amikor a tapadás, mintha egy kapcsolót lekapcsolnánk, eltűnik, és a gumik is elkezdenek rezegni, annyira hidegek. Azonban a helyes taktikán maradtunk, hiszen tudtuk, hogy elkéstünk az átmeneti esőgumikra váltással.”



„Voltak, akik késve is bevállalták a cserét, azonban utána mi kerültünk jobb pozícióba. Ez egy olyan futam volt, ahol szinte mindenki tudott volna valamit másképp csinálni és előrébb végezni, kivéve talán Pierre” – utalt az Alpine pilótája dobogós helyezésére.

Lehetett volna másképp?

Tudott volna előkelőbb helyezést elérni Albon, ha a hosszú lágygumis etapot követően ismét a leggyorsabb abroncsokat kapja a Williamsre a közepesek helyett? Amennyiben a csapat biztos volt az eső érkezésében, talán megléphették volna – ám a pilóta az alternatív stratégia szabályosságát kétségbe vonta:

„Nem is vagyok biztos a szabályokban, ez lehetséges lett volna egyáltalán? Én is gondolkoztam ezen” – fogalmazott a brit-thai. „Kijöttünk végül a közepeseken egy nagyon hosszú etap után, elmentünk George és Yuki mellett is. A hatodik helyen voltunk, reálisnak láttam a negyedik-ötödik helyezést is, amikor szóltak rádión, hogy több esőre számítanak.”

„Egy kicsit kellemetlen volt, mivel a legbiztonságosabb stratégia az, ha mindig a pálya körülményeitől függően cserélünk kereket. Nagyon nehéz meghozni az elhatározást ahhoz, hogy egy körrel korábban cseréljünk. Most inkább kint maradtam egy körrel tovább, mivel remekül működtek a közepesek, nagyon jó volt a tapadás az első kanyarokban. Azonban a kilences-tizes kanyarhoz érve már átfolyás volt a pályán, így négy kanyar alatt nagyjából húsz másodpercet vesztettem, ezért estem vissza.”

Az FW45 megismerése

Továbbra sem tudják hova tenni az autójuk tempóját a Williamsnél – Albon szerint a vasárnapi teljesítmény egy jó előjel, ám az FW45-ös megismerése szükséges a további fejlődéshez:

„Az ezen a hétvégén tapasztalt tempónk minden eddigi tudásunkat az autóról kidobta az ablakon. A lassú kanyarokban az erős szél segített nekünk. Emellett ahhoz egy nagyon jó autó kell, hogy 44 körön keresztül tudjunk menni lágy gumikon, hiszen ez azt jelenti, hogy nem csúszkál, megfelelő az egyensúlya. Jobban meg kell értenünk, mi történik, és remélhetőleg ezt a tudást Monzában már tudjuk alkalmazni.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: