DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

„Pajtaajtó” hátráltatta Russellt az időmérőn?

Eltérő szárnykonfigurációt használ a két Mercedes az F1-es Belga Nagydíjon: a fiatalabb britnek vasárnap válhat előnyére a beállítás.

Miközben Lewis Hamilton negyedik lett pénteken és ezzel Max Verstappen büntetése révén a harmadik rajthelyet szerezte meg a vasárnapi F1-es Belga Nagydíjra, George Russell csupán nyolcadikként végzett.

Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője rávilágított, hogy a két versenyző eltérő konfigurációt használ a hátsó szárnyat illetően: Russell nagyobb leszorítóerőt csomaggal vágott neki a spái hétvégének – ez pedig hátrányosan érinthette a száradó pályás időmérőn.

f1-russell-mercedes-spa-day1



„Látható, hogy Lewis és George nagyon eltérő hátsó szárnnyal mennek, és Lewis kicsit több teljesítményt tud ebből kinyerni. George egy „pajtaajtót” cipel hátul, ez előnyös lehet gumihasználat szempontjából vasárnap, de ma nem segített, szóval meg kell vizsgálnunk, miért” – fogalmazott a Sky Sports F1 kamerái előtt Wolff.

Maga Russell azonban a szárnybeállítás ellenére sem tudott magyarázatot adni arra, miért lassú: „Egyszerűen nem volt meg a tempónk. Hogy őszinte legyek, küszködtünk ezen az edzésen, és nem igazán tudom, miért. Általában szerettem az ilyen átmeneti edzéseket, de most sehol nem voltunk egyik körben sem. Úgyhogy ezt meg kell néznünk és meg kell értenünk. Tudjuk, hogy itt nem minden a kvalifikáció, de nyilvánvalóan előrébb szerettünk volna végezni.”

A pilóta természetesen örült volna, ha több kört tudtak volna megtenni az esős szabadedzésen, hogy próbálgathassák a W14-eshez érkezett fejlesztést, de hozzátette: mindenki számára azonos volt a helyzet. „Az autó nem érződött túl rossznak, csak összességében lassúnak” – összegzett Russell.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: