DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Max Verstappen fél perccel nyerte a 38. Magyar Nagydíjat

Lesimázta a hungaroringi F1-es futamot a világbajnok, külön ligában autózva győzött. Norris és Perez a dobogón, Hamilton lemaradt róla.

Sétagalopp üzemmódban nyerte meg a 38. Magyar Nagydíjat Max Verstappen: ugyan „csak” a második helyről rajtolt a világbajnok, de már az első kanyarban az élen fordult el, miután kifékezte a pole-t megszerző Lewis Hamiltont, ezt követően pedig állva hagyta a teljes mezőnyt.

Senki nem tudta megközelíteni a hollandot ezen a délutánon, a futam közepén már bőven beoszthatta az autóját és a gumikat, a leggyorsabb körért járó extra pontért eleresztett „támadása” pedig másfél másodperccel volt gyorsabb abban az időben bárki másnál – végül fél perccel (!) nyert, nyomasztó fölénnyel folytatta egészen elképesztő győzelmi sorozatát, és újabb lépést tett zsinórban harmadik világbajnoki címe felé.

f1-verstappen-hungaroring



Mellette Lando Norris és Sergio Perez állhatott még dobogóra: a britet a rajtnál ugyan megelőzte csapattársa, Oscar Piastri, de elment Hamilton mellett, a bokszban némi szerencsével Piastri elé került, majd onnantól nyers tempóban leszakította az ausztrált és Hamiltont, illetve maga mögött tudta tartani a támadó mexikóit. Perez a 9. helyről indulva ért oda a pódiumra a Red Bull dominanciáját kamatoztatva, így az utóbbi hat futamon másodszor fért be a top háromba, és megerősítette második helyét a tabellán.

Hamilton hiába rajtolt az élről, a hármas kanyarba már csak negyedikként tudott befordulni, a futam közben melegedett a Mercedes, úgyhogy végül Piastri levadászásával lett negyedik – csalódást keltő eredményt ért el a szombati bravúr után. Piastri nem tudta igazán életben tartani a gumikat, így lett ötödik.

A Ferrarik a hetedik-nyolcadik helyet szerezték meg, mindkét pilóta panaszkodott a stratégiára, a tempó sem volt meg, ráadásul a csapat elrontotta Leclerc kerékcseréjét, és még a pilóta is hibázott egyet, amikor túl gyorsan hajtott a bokszban, amiért büntetést kapott.

A 18. helyről rajtoló George Russell a 6. helyre hozta be a másik Mercedest, miután a hajrában megelőzte Sainzot és kihasználta Leclerc büntetését, a pontszerzők sorát pedig a senki földjén autózó Aston Martinok zárták Fernando Alonso, Lance Stroll sorrendben.

A biztonsági autónak nem volt dolga, de a rajtnál történt incidens miatt mindkét Alpine azonnal búcsúzott.

Daniel Ricciardo a 13. helyén, csapattársa, Yuki Tsunoda előtt zárta a visszatérő futamát.

 

Így zajlott a futam

Verstappen tökéletes rajttal be tudott menni a pole-ból rajtoló Hamilton mellé az egyes kanyar féktávján, elfordult előtte és átvette a vezetést, ráadásul úgy kiszorította riválisát, hogy utóbbit még Oscar Piastri is megelőzte – sőt, a kettes kanyar külső ívén megérkezett Lando Norris is, aki szintén elment Hamilton mellett, a hétszeres világbajnok így a hármas kanyarban már csak negyedikként fordulhatott el. 

Carlos Sainz a lágy keverékű Pirelliken a tizenegyedikről a hatodik helyre jött fel egyetlen kör alatt, nagy vesztes volt viszont Hamiltonon kívül a két Alfa, akik az 5–7. helyről egyaránt a top tízen kívülre csúsztak vissza, valamint a visszatérő Daniel Ricciardo, aki öt pozíciót bukva a 18. helyről kezdhette meg a visszakapaszkodást. Zhou nekicsúszott Ricciardónak, aki megütötte mindkét Alpine-t, az enstone-iak hétvégéje pedig ezzel sokkszerű véget ért: Pierre Gasly és Esteban Ocon autója is meghibásodott az eset miatt, így két kör után mindketten feladták a küzdelmet műszaki hiba miatt.

Zhou ötmásodperces büntetést kapott, de az első kör végétől beindult a gumimenedzselési verseny: Verstappen fokozatosan elkezdett meglógni a McLarenek elől, és egyedül Sergio Perez tudott előzni, aki elől Fernando Alonso tulajdonképpen félreállt, hogy ne keveredjen csatába – ezen felül a vonatozást láthattuk, majd a tizedik forduló környéken indultak meg az első kerékcserék.

Azok pedig meghozták a változást: az elévágás veszélye miatt a McLaren előbb Norrist hozta ki Hamilton cseréjére reagálva, a brit viszont olyan extra kivezető kört futott, hogy megelőzte az egy körrel később kihozott Piastrit, így átvette a második helyet a hibátlanul vezető csapattársától. A Ferrari elrontotta Leclerc cseréjét, így a monacói visszaesett, és Alonso is hátracsúszott a tizenegyedik helyre az elnyújtott stratégiával, ezzel az ő esélye is elúszott a komolyabb eredményre.

A kiállások után Verstappen hat másodperccel vezetett Norris előtt, Hamilton futama pedig borzalmassá vált: a Mercedes melegedett, ezért nem használhatta a teljes motorteljesítményet, így az egyenesekben is jelentős időt veszített – a pole-ból indulva a dobogóra sem volt esélye, csak az volt a kérdés, hogy a Sainzot megelőző Perezt maga mögött tudja-e tartani a negyedik helyért.

A futam közepére azonban nyilvánvalóvá vált, hogy a Red Bull fölénye versenytempóban legalább olyan nyomasztó, mint bárhol máshol idén: Verstappen állva hagyta Norrist és körönként egy másodpercet vert mindenki másra, Perez pedig utolérte Hamiltont, és mindketten ráestek Piastrira is. Végül Hamilton bokszkiállását kicsit eltolta a Mercedes, így visszaesett az ötödik helyre, és az utolsó húsz körben próbált meg visszazárkózni, míg Perez simán megelőzte Piastrit és feljött a dobogóra – innentől már csak az volt a kérdés, hogy Norris képes-e megtartani a második helyét, vagy a mexikói a maximumot szállítva bejön-e esetleg másodiknak.

A Ferrarik a hetedik-nyolcadik (Leclerc az elrontott kerékcsere után még sebességtúllépést is elkövetett a bokszba, amiért megbüntették), a mindenre esélytelen Aston Martinok pedig a kilencedik-tizedik helyre tudtak bejönni – a két párost a jó tempót diktáló, kemény gumikon rajtoló, a 18. helyről felzárkózó Russell is megelőzte, aki a végén elment Sainz mellett, és öt másodpercen belülre került Leclerc-hez képest, ezzel pedig elé rangsorolták a végeredménynél.

A 38. Magyar Nagydíj végeredménye:

1. Max Verstappen Red Bull 70 kör
2. Lando Norris McLaren +33,731
3. Sergio Perez Red Bull +37,603
4. Lewis Hamilton Mercedes +39,134
5. Oscar Piastri McLaren +62,572
6. George Russell Mercedes +65,825
7. Charles Leclerc Ferrari +70,317
8. Carlos Sainz Ferrari +71,073
9. Fernando Alonso Aston Martin +75,709
10. Lance Stroll Aston Martin + 1 kör
11. Alexander Albon Williams +1 kör
12. Valtteri Bottas Alfa Romeo +1 kör
13. Daniel Ricciardo AlphaTauri +1 kör
14. Nico Hülkenberg Haas +1 kör
15. Yuki Tsunoda AlphaTauri +1 kör
16. Guanyu Zhou Alfa Romeo +1 kör
17. Kevin Magnussen Haas +1 kör
18. Logan Sargeant Williams +3 kör
19. Esteban Ocon Alpine kiesett
20. Pierre Gasly Alpine kiesett
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: