DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

„Kiszolgáltatottak vagyunk” – túl érzékeny a Ferrari

Ugyanaz a nóta a Scuderiánál a gyenge F1-es Brit Nagydíj után: Leclerc és Sainz szerint is még mindig túl kiszámíthatatlan az SF-23-as viselkedése.

A rajtrácson még a negyedik-ötödik helyen állt a két Ferrari-pilóta az F1-es Brit Nagydíjon, a célban viszont csak a kilencedik és tizedik pozíciókat szerezték meg. Charles Leclerc a Sky Sports F1-nek adott értékelésében ugyan finoman a stratégiát is megkérdőjelezte, amiért mindenkinél korábban, már a 19. körben kiállt, de leginkább a tempóhiányra panaszkodott a monacói:

„Nem volt túl nagy a gumikopás, szerintem egyszerűen csak az autó tempója nem volt meg ma. Küszködtünk a verseny első szakaszában, az első etap során a Mercedes és a McLaren is nagyon gyors volt. A McLaren rendkívül gyors volt, de a lágyon George is. Sikerült magam mögött tartani őt, aztán nem tudom, mi történt, nagyon korán kiálltunk a bokszba, de nem látom a teljes képet, szóval nem akarom túlságosan kommentálni ezt.”

f1-ferrari-silverstone-2



„De ez nyilván némileg hátrányba hozott minket, hiszen mindenki sokáig ment még a közepes keveréken, amely nem igazán kopott. Próbáltam többé-kevésbé ugyanazokat a köridőket futni, mint akik még a használt közepeseken voltak, aztán pedig megnyomni, miután kiálltak. De aztán sajnos akik a biztonsági autós fázis alatt álltak ki, azok mind pozíciót nyertek. Úgyhogy nem a mai volt a legjobb versenyünk.”

Leclerc a safety car-fázis alatt másodszor is kiállt, s a friss közepes abroncsokon igyekezett támadni, de elmondása szerint azáltal, hogy Alexander Albon is nyithatta a DRS-ét, esélye sem volt próbálkozni ellene. „Nehéz hétvégére számítottunk, de egyértelmű, hogy nem ennyire. Az időmérő jobban alakult, mint vártuk, a futam rosszabbul, úgyhogy ezt meg kell vizsgálnunk” – összegzett a monacói.

Hasonló gondolatokat osztott meg az egyetlen pontot gyűjtő Carlos Sainz is: „Először is, nem voltunk olyan gyorsak, mint arra számítottunk. A McLaren és a Mercedes is gyorsabb volt nálunk, ez már eleve hátrányt jelent. Hogy őszinte legyek, elégedett voltam a futamommal, meg tudtam nyújtani a közepes keveréken az etapomat, a keményen pedig jöttem vissza a mezőnyben, nagyon gyors voltam. De sajnos a safety car a lehető legrosszabbkor jött az én szempontomból, közepes gumim már nem volt, az összes lágy szettem pedig használt volt. Kockáztattunk, hogy a kemény gumin maradtunk, és ez nem működött.”

 

Még mindig túl érzékeny az F1-es Ferrari

A Scuderia versenyzői előzetesen is jelezték, hogy Silverstone kidomboríthatja az SF-23-as gyengeségeit, és Sainz szerint pontosan ez is történt, mindenekelőtt a széllel: „Nagyon szeles volt az idő, megint roppant trükkös volt vezetni az autót, rendkívül nehéz volt konzisztensnek maradni ilyen körülmények között… Egyértelműen küszködtünk a kigyorsításokon hátszélben. Nem tudtunk a gázra lépni, emellett a keményebb gumi is megnehezítette a csatákat és mindent.”

f1-ferrari-silverstone-1

„Tudjuk, hogy ez a gyengeségünk, tudjuk, hogy hol van. Látjuk a szélcsatornában, látjuk az autónkon, vezetés közben is érezzük. Ez csak a fejlesztésen múlik. Legalább így is fejlődtünk, de Silverstone ismét olyan helyzetbe hozott minket, ahol tudjuk, hogy javítani kell a gépen.”

„Nem túl jó ez, hiszen függ a teljesítményünk a széltől, a pályakörülményektől, a hőmérséklettől, ami kiszolgáltatottá tesz minket néhány hétvégén. A gumikopás, a szélérzékenység, az autó kiszámíthatatlansága… néhány körben három-négy tizeddel gyorsabb voltam a többieknél csak azért, mert jól jött ki a szél, szóval erre kell koncentrálnunk” – jelentette ki a spanyol.

Leclerc hozzátette ennek kapcsán: „Hosszú út áll még előttünk, mert jelenleg még nagyon érzékenyek vagyunk a körülmények változására, és ez alatt főként a szelet értem. Ha változik a széljárás, rendkívül nehezen vezethetővé válik az autónk. Tettünk már lépéseket előre ezen a téren, de még többet kell. Tudtuk, hogy ez a pálya lesz az egyik legrosszabb számunkra, már csak a nagy tempójú kanyarok miatt, amelyek az autó egyik fő gyengeségeinek számítanak. Hiszem, hogy tudjuk, miért szenvedünk. Egyértelmű, hogy keményen hajtjuk a fejlesztéseket, főleg a nagytempójú kanyarokat illetően.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: