DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek
F1

Saját eszközei csapják be a Mercedest?

Nagyon ritkán találják el elsőre a jó beállítást, és a fejlesztéseik sem úgy működnek, ahogy várják: hétvégén pedig jön az új első szárny a Brit Nagydíjon.

Az Auto Motor und Sport szaklap számolt be arról, hogy értesülései szerint a Mercedes infrastruktúrájával, eszközparkjával lehet probléma, ezért nem igazán korrelál a valóság a szimulátorban tapasztaltakkal.

Mint ismert, az előző érát uraló csapat teljesen rosszul tervezte meg a 2022-es autóját, és sokáig beszéltek arról a szakemberek, hogy egyszerűen nem az történik a pályán, nem úgy viselkedik az autó a valóságban, ahogy azt a tervezőasztalon elképzelték, és ahogy a szimulátorban látottak, valamint a különböző modellezések alapján várnák.

Ez idénre sem változott meg, és bár az év közben teljesen átalakított autó már sokkal kiszámíthatóbban viselkedik az elődjéhez képest, de ezzel együtt is folyamatosak a beállításbeli problémák.

f1-mercedes-russell



A csapat többször is kiemelte azt, hogy bár a szabadedzések során még nem igazán jó a W14, de péntek este olyan munkát végez a szimulátoros csapat otthon a pályán gyűjtött valós adatok alapján, hogy szombatra sikerül jelentősen javítani a beállításokon.

Ez maradt el most Ausztriában, ahol megint rossz volt az alapsetup, de a sprintformátum miatt nem is volt lehetőség változtatni: a pénteki időmérő ilyen szempontból katasztrófa az istálló számára. A rosszul működő autó ott egyrészt nem hozott jó eredményeket, másrészt nem volt lehetőség belenyúlni a parc fermé szabályok miatt.

Az AMuS egy paddockban dolgozó mérnökre hivatkozva írja azt, hogy valószínűleg a csapat eszközei és elemző rendszerei nem működnek jól, nem adnak valós képet, és ez vezeti félre a Mercedest az utóbbi másfél évben. Toto Wolff nyilvánosan is beszélt arról nemrég, hogy sok esetben nem egyeznek meg az adatok, de az új autónál már jobban értik, hogy mi miért történik.

 

Jön az új első szárny a Brit Nagydíjra

Silverstone-ban sajtóértesülések szerint újabb fejlesztés érkezik a W14-re, méghozzá egy jelentősen átalakított első szárny, ami az autó egész aerodinamikai viselkedését meghatározza. Szintén az AMuS írt arról, hogy értesülései szerint az új szárny papíron, a szimulációk során jelentős előrelépést eredményez, de az eddigiek után nagy kérdés, hogy ebből a pályán mi valósul meg...

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: