A szombati esős sprint után vasárnap száraz pálya fogadta a Formula-1-es mezőnyt az Osztrák Nagydíjon. A pole-ból a pénteki időmérő eredményének megfelelően Max Verstappen várhatta a piros lámpák kialvását, s bár Charles Leclerc keményen támadta a 3-as, majd a 4-es kanyar felé menet is, de a holland megőrizte a vezetést a Ferrarik előtt. Lando Norrist átlépte Lewis Hamilton a negyedik-ötödik helyen, mögéjük az élbolyból egyedüliként a kemény keverékű gumira szavazó Fernando Alonso zárkózott fel. Hátrébb Yuki Tsunoda hibázott: az 1-es kanyarban szűken fordulva lekoccolta az egyik Alpine-t, törmelékkel teleszórva a pályát, majd a 4-es kanyarban a sóderágyba is kisodródott – előbbi miatt érkezett is a safety car.
A biztonsági autó kiállása után is maradt a Verstappen, Leclerc, Sainz sorrend, a regnáló világbajnok pedig fokozatosan el is kezdte magáról leszakítani a Scuderia párosát. Akik közül Sainz tűnt a gyorsabbnak, ezt rádión is üzente a spanyol, de a Ferrari arra kérte, hogy ne támadja Leclerc-t. Mögöttük Hamiltont a sorozatos pályaelhagyások miatt már a 13. körben utolsó figyelmeztetésben részesítették, miközben Norris közelről üldözte őt. Hátrébb Sergio Perez néhány szép előzéssel kezdte meg a felzárkózást a 15. rajthelyről, többek között George Russell mellett is elment a mexikói.
A 15. körben Nico Hülkenberg állt félre füstölgő Haasával, emiatt virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe. Ezt pedig többen is kihasználták: a Ferrarik egyszerre jöttek a bokszba, de kiállt kerékcserére Hamilton, Norris és Alonso is az élbolyból. Leclerc így is visszajött a második helyre, Sainzt viszont a double-stack miatti időveszteség okán átugrotta Hamilton és Norris, valamint a pályán maradó Perez is – igaz, mindannyiukat körön belül visszaelőzte a spanyol. Hamiltont ráadásul idő közben öt másodperccel is megszórták a pályahatárok be nem tartása miatt (ahogy egyébként Tsunodát is), míg hátrébb Esteban Ocont veszélyes kiengedésért részesítették hasonlóban.
Verstappent a 24. körben hívták a bokszba kereket cserélni, s ellentétben a Ferrarikkal, ő közepes keverékről keményre váltott. A Red Bull-os a harmadik helyre jött vissza (ezzel megszakadt Verstappen a Miami Nagydíj közepe óta tartó élen álló szériája), Sainzt viszont már a következő körben elkapta – akit ráadásul nem sokkal később szintén öt másodperces időbüntetéssel sújtottak (és ezzel nem volt egyedül, hiszen Alexander Albon is feliratkozott erre a listára). Verstappen aztán a Leclerc-rel szembeni öt másodperces hátrányát is körről körre csökkentette, s épp a féltávhoz érve, egy okos manőverrel vissza is vette a monacóitól a vezetést.
Az előzés után Verstappen pillanatok alatt brutális tempóban elhúzott Leclerc-től, így az izgalmakat a középmezőny szolgáltatta. Illetve még a sorban érkező büntetések: a többség pályaelhagyások miatt kapott öt másodperces szankciót, de Nyck de Vries például Kevin Magnussen leszorításáért gyűjtött be ugyanennyit. Ezek nagy részét a bokszkiállások második köre során ledolgozták: ezek a 40. kör után indultak, s az élboly az 50. körig le is tudta a kerékcseréket. Ezt követően Verstappen vezetett Leclerc, Sainz, Norris, Perez, Alonso, Hamilton, Russell volt a sorrend: Sainz eredetileg Norris mögé jött vissza, de a ferraris hamar levadászta volt mclarenes csapattársát – viszont lerázni nem tudta a britet.
Az utolsó 15-20 körben Perez felzárkózása szolgáltatta a show-t: Norrist hamar elkapta a Red Bull-os, Sainzcal azonban már meggyűlt a baja. A spanyol ugyanis több körön át is remekül védekezett a mexikói ellen, aki csak sokadik alkalomra, egy ízben kis híján koccanva is tudta megelőzni a ferrarist a 4-es kanyar felé menet.
Verstappen eközben már akkora fölénnyel vezetett, hogy két körrel a vége előtt egy ingyen kerékcserét is megejtett, s a lágy gumit felrakva a leggyorsabb kört is megfutotta, miközben behúzta sorozatban ötödik, idén összességében már hetedik győzelmét – ezzel tovább tart a Red Bull veretlensége. Leclerc bejött másodiknak, a Ferrari idei legerősebb eredményét jegyezve, míg a dobogót a 15. helyről felzárkózó Perez tette teljessé. Sainz lett a negyedik, Norris szép tempót produkálva az ötödik az átalakított McLarennel. Alonso behozta hatodik helyen az Astont, megelőzve a Mercedes párosát, Hamiltont és Russellt. A top 10-et az alpine-os Pierre Gasly és az astonos Lance Stroll tette teljessé.
A futam végeredménye:
1. | Max Verstappen | RED BULL RACING HONDA RBPT | 1:25:33.607 |
2. | Charles Leclerc | FERRARI | +5.155s |
3. | Sergio Perez | RED BULL RACING HONDA RBPT | +17.188s |
4. | Carlos Sainz | FERRARI | +21.377s |
5. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | +26.327s |
6. | Fernando Alonso | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +30.317s |
7. | Lewis Hamilton | MERCEDES | +39.196s |
8. | George Russell | MERCEDES | +48.403s |
9. | Pierre Gasly | ALPINE RENAULT | +57.667s |
10. | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | +59.043s |
11. | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | +69.767s |
12. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | +1 kör |
13. | Logan Sargeant | WILLIAMS MERCEDES | +1 kör |
14. | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
15. | Nyck De Vries | ALPHATAURI HONDA RBPT | +1 kör |
16. | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | +1 kör |
17. | Oscar Piastri | MCLAREN MERCEDES | +1 kör |
18. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI HONDA RBPT | +1 kör |
19. | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | +1 kör |
Kiesett: | |||
Nico Hulkenberg | HAAS FERRARI |