Jelentős javulással zárta a montreali futamot a két Ferrari-pilóta: a tizedik és a tizenegyedik helyről indulva a negyedik és az ötödik pozícióban zártak. Dr. Helmut Marko szerint az övék volt a leggyorsabb autó a hétvégén, és ha az Osztrák Nagydíjon Leclerc bekerül az első négybe az időmérőn, könnyedén megszorongathatja Verstappent.
Habár fejlesztéseket is hoztak, az alakulat monacói pilótája először élesben szeretné látni az autó teljesítményét:
„Nem szabad előre ekkora következtetéseket levonnunk. Valóban, Kanada egy pozitív hétvége volt, főleg a vasárnap, ami örvendetes. De itt is bizonyítanunk kell, megmutatnunk, hogy folyamatosan jók tudunk lenni a futamokon is. A szezon elején a versenytempónk hiányzott, ezért nem hoztuk az eredményeket” – fogalmazott Leclerc a csütörtöki sajtónapon. „Rengeteg munkát fektettünk az autóba, új alkatrészek is felkerültek rá, meglátjuk, mit tudunk kihozni belőle.”
Ebben kellene még fejlődniük
Azt már a 2023-as szezon elején is bizonyították a maranellóiak, hogy az időmérős tempójuk képes megközelíteni az energiaitalosokét, Bakuban ezt egy dupla pole-pozícióra is váltotta Leclerc. Azonban versenytávon jelentős hátránnyal rendelkezik az SF-23: „Egy körön megfelelő az autónk” – nyilatkozta a monacói. „Stabil körülmények között, folyamatosan új gumikon gyorsak tudunk lenni. Azonban futamokon főleg az abroncsok kopása miatt elveszik a tempónk, és nem olyan helyen fejezzük be a versenyt, mint ahonnan indultunk. De dolgozunk rajta, és úgy érzem, jó irányba tartunk.”
Sainz elégedett
A sajtótájékoztatón a Ferrari másik pilótája, Sainz is pozitívan vélekedett a versenytempó javulásáról – a Kanadai Nagydíjat így véleményezte:
„Szerintem jó motiváció volt a csapatnak a verseny. Az elmúlt néhány futamhoz képest, ahol leginkább csak szenvedtünk, jó volt végre látni, hogy előre tudunk lépkedni, nem pedig hátraesni. Nem az a lényeg, hogy a negyedik és az ötödik helyen zártunk, hanem az egész képet kell nézni: azt, hogy végre volt tempónk.”
A gumikopás csökkentésének szükségességével egyetért a spanyol pilóta csapattársával: „Ez a pálya kevésbé vette igénybe az abroncsokat, ami nekünk előnyös volt. Azonban, ha egy igazán jó autóban ül az ember, könnyebb kezelni a gumikat, ezáltal a stratégia megtervezése is egyszerűbb. Ezért inkább most erre fókuszálunk: nem a versenytempóra, hanem arra, hogy úgy viselkedjen az autónk, mint Kanadában, és képesek legyünk a futamokon előrébb jutni.”