DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Gyorsul a Ferrari – Leclerc és Sainz véleményez

Helmut Marko szerint Kanada után a Ferrari a Red Bull közelében lehet versenytempóban: Leclerc óvatosan, míg Sainz optimistán nyilatkozik az SF-23-ról.

Jelentős javulással zárta a montreali futamot a két Ferrari-pilóta: a tizedik és a tizenegyedik helyről indulva a negyedik és az ötödik pozícióban zártak. Dr. Helmut Marko szerint az övék volt a leggyorsabb autó a hétvégén, és ha az Osztrák Nagydíjon Leclerc bekerül az első négybe az időmérőn, könnyedén megszorongathatja Verstappent.

Habár fejlesztéseket is hoztak, az alakulat monacói pilótája először élesben szeretné látni az autó teljesítményét: 

f1-ferrari-leclerc-sainz_1



„Nem szabad előre ekkora következtetéseket levonnunk. Valóban, Kanada egy pozitív hétvége volt, főleg a vasárnap, ami örvendetes. De itt is bizonyítanunk kell, megmutatnunk, hogy folyamatosan jók tudunk lenni a futamokon is. A szezon elején a versenytempónk hiányzott, ezért nem hoztuk az eredményeket” – fogalmazott Leclerc a csütörtöki sajtónapon. „Rengeteg munkát fektettünk az autóba, új alkatrészek is felkerültek rá, meglátjuk, mit tudunk kihozni belőle.” 

 

Ebben kellene még fejlődniük

Azt már a 2023-as szezon elején is bizonyították a maranellóiak, hogy az időmérős tempójuk képes megközelíteni az energiaitalosokét, Bakuban ezt egy dupla pole-pozícióra is váltotta Leclerc. Azonban versenytávon jelentős hátránnyal rendelkezik az SF-23: „Egy körön megfelelő az autónk” – nyilatkozta a monacói. „Stabil körülmények között, folyamatosan új gumikon gyorsak tudunk lenni. Azonban futamokon főleg az abroncsok kopása miatt elveszik a tempónk, és nem olyan helyen fejezzük be a versenyt, mint ahonnan indultunk. De dolgozunk rajta, és úgy érzem, jó irányba tartunk.” 

 

Sainz elégedett

A sajtótájékoztatón a Ferrari másik pilótája, Sainz is pozitívan vélekedett a versenytempó javulásáról – a Kanadai Nagydíjat így véleményezte:

„Szerintem jó motiváció volt a csapatnak a verseny. Az elmúlt néhány futamhoz képest, ahol leginkább csak szenvedtünk, jó volt végre látni, hogy előre tudunk lépkedni, nem pedig hátraesni. Nem az a lényeg, hogy a negyedik és az ötödik helyen zártunk, hanem az egész képet kell nézni: azt, hogy végre volt tempónk.” 

A gumikopás csökkentésének szükségességével egyetért a spanyol pilóta csapattársával: „Ez a pálya kevésbé vette igénybe az abroncsokat, ami nekünk előnyös volt. Azonban, ha egy igazán jó autóban ül az ember, könnyebb kezelni a gumikat, ezáltal a stratégia megtervezése is egyszerűbb. Ezért inkább most erre fókuszálunk: nem a versenytempóra, hanem arra, hogy úgy viselkedjen az autónk, mint Kanadában, és képesek legyünk a futamokon előrébb jutni.” 

f1-ferrari-sainz-austriangp

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: