Akárcsak az azt megelőző hét nagydíjat, a montreali futamot is a Red Bull nyerte. Max Verstappen előnye azonban az eddigieknél jóval kisebb volt a leintésnél: Fernando Alonso tíz másodpercen belül ért célba a harmadik vb-címe felé robogó hollandhoz képest – ráadásul Lewis Hamilton révén a Mercedes, valamint a Ferrarik is egy bokszkiállásnyinál kevesebb különbséggel zártak.
Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója ugyanakkor igyekezett hűteni a kedélyeket: szerinte javultak ugyan az ellenfeleik, de inkább arról volt szó, hogy a Red Bull fogott ki egy gyengébb napot Kanadában.
„Igen, valóban közelebb kerültek itt. De mi sem teljesítettünk úgy, ahogy kellett volna. Nem tudtuk üzemi hőmérsékletre hozni a gumikat, különösen a kemény keverékűt. Nem tudtuk megfelelő módon felmelegíteni őket” – mutatott rá az F1 Nation podcast adásában Marko, aki hozzátette:
„Mindenki azt gondolja, hogy a Red Bull egy fantasztikus autó. Igen, egy jó autó. De a Mercedes és a Ferrari pedig nem fejlődött tavalyhoz képest. Úgy gondolom, hátrafelé haladtak az idény kezdetén. Szóval amikor nem a legjobbunkat nyújtjuk, akkor közelebb vannak, ez ilyen egyszerű.”
Maga Verstappen is rögtön a futam után a gumihőmérsékleteket említette, de azt is elismerte, hogy az Aston vélhetőleg javult a kanadai fejlesztéseiknek köszönhetően: „Nos, a magunk részéről, mint azt mondtam, nem hiszem, hogy ez volt a legjobb napunk a gumihőmérsékletek és egyebek miatt. Úgyhogy az nem segített. De azt is tudom, hogy a fejlesztéseikkel természetesen fejlődtek. Úgyhogy egyértelmű, hogy közelebb kerültek hozzánk.”
A címvédő a futam során amúgy többször is panaszkodott a tapadás hiányára, valamint néhány alkalommal az üldöző Alonso–Hamilton duó tempójáról is érdeklődött – ennek kapcsán így nyilatkozott Verstappen: „Nem aggódtam a tempójuk miatt, de azért éberek vagyunk és folyamatosan ellenőrizzük, hogy közelednek-e vagy sem. Mit kell tennem? Mert amikor a verseny elején megelőzte Lewist, úgy voltunk vele, hogy nézzük meg, milyen a tempója, és eleinte gyors volt, aztán sikerült menedzselnem a tempót.”
„Aztán a kemény gumikon jó volt az etap eleje, sikerült nagyobb előnyt kiépítenem, aztán viszont kicsit küszködni kezdtem az abroncsokkal, úgyhogy folyamatosan beszéltünk a mérnökömmel és néztem a bokszutcai táblán is, hogy mi történik. Nem igazán pihenhetünk, főleg ma, amikor hidegek voltak a gumik, és ráadásul utcai pályáról van szó. Egy apró hiba is komoly köridőbe kerülhet vagy a falban találhatod magad.”