DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

„Láthatatlan folyók” kínozták az F1-eseket az időmérőn

Különösen a Q1-ben láthattunk több hibát a versenyzőktől a helyenként még nedves pályán: a nehézséget az adta, hogy a pilóták nem látták a vizes csíkokat.

Több látványos versenyzői hibát is láthattunk a Formula-1-es Spanyol Nagydíj időmérőjén, különösen annak első szakaszában, amelyet a felhordott kavicsok miatt egy ízben meg is kellett szakítani. A kvalifikáció előtt nem sokkal, az F2-esek sprintversenyének elején még esett az eső, s bár a pálya gyakorlatilag teljesen felszáradt a királykategória edzésére, mint kiderült, helyenként – főleg a 11-es kanyarban – maradtak még vizes részek.

Az említett pontot mutatott be egy megforgást Yuki Tsunoda, került galibába kétszer is a csapattárs Nyck de Vries, élt át nehéz pillanatokat Valtteri Bottas, valamint Alexander Albon is – aki amúgy az 5-ös kanyarban pedig a sóderágyba is kiforgott. A megbicsaklások szokatlan furcsának tűntek, s igazából onboard felvételekből nem is derült ki, hogy nedves csíkok keresztezték a pályát, csak a külső kameraállásból látszott, ahogy az autók még vízpermetet vernek fel.

 

Az igazán nagy nehézséget az okozta, hogy maguk a pilóták sem észlelték a vizes részeket, azoknak a színe ugyanis gyakorlatilag megegyezett a barcelonai aszfalt alapszínével: „Alapvetően száraz a pálya, de ott vannak ezek a nedves vonalak keresztül a pályán. Mint valami folyók. Viszont a színe majdnem megegyezik a pályáéval” – magyarázta Albon a The Race hasábjain.

„Szóval szinte láthatatlan nedves csíkokról van szó, amiket nem igazán látunk. Amint rájuk hajtasz, várnod kell, amíg újra gázt tudsz adni – ezt csináljuk esőben is, de a szárazon nagyon trükkös, mert nem látjuk őket. Az elején mindenki normál módon próbált gázt adni, majd amikor ráhajtottunk ezekre a vizes részekre, akkor jöttek a komoly megbicsaklások.”

Ahogy említettük, De Vriesen kétszer is kifogott a 11-es kanyar, a második hibája után a rádión kérdezte is, hogy mit csinál rosszul. A holland újonc is elmagyarázta, hogy ez azért volt, mert az autóban ülve nem látta a vizes szakaszt:

„Nedves volt, de nem lehetett látni. Láthatatlan volt. Láttam, hogy a pálya mindenhol száraz, ezért döntöttem úgy, hogy nyomom neki, de kétszer is elveszítettem az irányítást ott, a kijárat elég késői szakaszán. Egyszerűen nem értettem, mi történik.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: