DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Verstappen-pole és meglepetéshegyek a spanyol időmérőn

A holland uralta a kvalifikációt Barcelonában, miközben Perez a Q2-ben, Leclerc már a Q1-ben elvérzett. Remekelt viszont az első négyben végző Sainz, Norris és Gasly.

Q1

Száraz pályán, de enyhén szemerkélő esőben, slick abroncson kezdődött a barcelonai kvalifikáció első szakasza: az első percekben több versenyzői hiba történt, Fernando Alonso, Alex Albon és Valtteri Bottas a kavicságyban is járt. Mind vissza tudtak térni a pályára, de sóder került az aszfaltra, ezért gyors takarítás érdekében piros zászlót lengettek be.

Ekkor Nico Hülkenberg állt az élen, de a német körét elvették az 5-ös kanyarban történt minimális pályaelhagyás miatt – így már Pierre Gasly nevéhez fűződött a legjobb köridő, mikor 14 percre újraindították a Q1-et. A sorrendnek az eső fenyegetése miatt volt nagy jelentősége, de a köridővel még nem rendelkezőknek fellélegezhettek, a csapadék nem szólt bele a köridőkbe a folytatásban.



Nyck de Vries kétszer is megforgott ugyanabban a kanyarban, Gaslyt pedig két feltartás miatt is jegyezték a stewardok: előbb Carlos Sainzot, majd Max Verstappent hátráltatta.

A leintés előtti másodpercekben még a holland vezetett, de a tapadás drasztikusan javult a legvégére: a kockás zászló után Nico Hülkenberg, Lando Norris és végül Lewis Hamilton is magához ragadta az első helyet, 1:12,937-tel a hétszeres világbajnok zárt az élen Norris és George Russell előtt. Beszédes, hogy Verstappen egészen a kilencedik helyig csúszott vissza: csapattársa, Sergio Perez 15.-ként épp továbbjutott, ellentétben a hátsó gumikkal elégedetlen és a végén rossz ütemben is kiengedett Charles Leclerc-rel, akit sorban előzték meg a riválisok, így nemcsak kiesett a Q1-ben, de mindössze a 19. pozíciót érdemelte ki.

Q2

Max Verstappen 1:12,760-ra javította a sikán nélküli vonalvezetés pályacsúcsát a Q2 első kifutásában, most már az eső fenyegetése nélkül, kiszámíthatóbb állapotú pályán. Ezzel a köridővel nyerte meg a fázist, de végül kis különbséggel, 16 ezreddel a másodiként végzett meglepetésember, Lando Norris, valamint 30-cal Carlos Sainz előtt. Bejutott még Hamilton, mindkét McLaren, mindkét Aston Martin és mindkét Alpine, valamint Hülkenberg.

A leintés utáni másodpercekben Perez szolgáltatott izgalmakat, aki korábbi első gyorskörén lecsúszott a pályáról, kavicsot és port felszedve az abroncsaira. Volt ideje egy második próbálkozásra, de nem tudott eleget javítani, 11. helyen végzett, így Hülkenberg bejutott, ő viszont kiesett a Q2-ben. A két Mercedes pedig egy félreértésből és figyelmetlenségből fakadó incidens során a célegyenes végén ért össze, alkatrészek is lerepültek az autókról – Hamilton negyedikként továbbjutott, a figyelmetlen Russell viszont 12. helyen kiesett. A fiatalabb brit, aki a lassabban haladó Sainz miatt vágott be Hamilton elé, azzal érvelt, nem szólt neki csapata a mögötte érkező autóról.

Q3

Az utolsó fázis elején Verstappen újra magasra tette a lécet, 1:12,272-vel, majdnem egy másodperccel a második Hamilton előtt. Eltérően ütemezte a Q3-at Hülkenberg, aki az edzés közepén hajtott ki egyetlen próbálkozásra – ezzel futólag a harmadik helyre ugrott. Alonso pedig csak a Q3 végén hajtott ki, Aston Martinjának padlólemeze még a korábbi kicsúszása során sérült meg.

Verstappen utolsó kifutásán a második szektorban javította részidejét, mivel azonban ekkor már nyilvánvaló volt, hogy övé lesz a rajtelsőség, inkább visszatért a bokszutcába.

A hajrában Hamilton visszacsúszott másodikról az ötödik helyre: hazai versenyén Sainz kvalifikált az első rajtsorba, a Spanyolországban megtáltosodó McLarennel Norris lett a harmadik, az Alpine-nal pedig Gasly a negyedik – de a feltartások miatt ez az eredmény még változhat. Stroll révén hat különböző csapat foglalja el az első hat rajthelyet. Hülkenberg végén a maximumot kihozva időmérőjéből nyolcadik lett, Alonso sérült Aston Martinját és Piastrit előzte meg.

Az időmérő edzés eredménye:

  Versenyző Csapat Q1 Q2 Q3
1 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 1:13.615 1:12.760 1:12.272
2 Carlos Sainz FERRARI 1:13.411 1:12.790 1:12.734
3 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:13.295 1:12.776 1:12.792
4 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 1:13.471 1:13.186 1:12.816
5 Lewis Hamilton MERCEDES 1:12.937 1:12.999 1:12.818
6 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:13.766 1:13.082 1:12.994
7 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:13.433 1:13.001 1:13.083
8 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 1:13.420 1:13.283 1:13.229
9 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:13.747 1:13.098 1:13.507
10 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 1:13.691 1:13.059 1:13.682
11 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 1:13.874 1:13.334  
12 George Russell MERCEDES 1:13.326 1:13.447  
13 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:13.677 1:13.521  
14 Nyck De Vries ALPHATAURI HONDA RBPT 1:13.581 1:14.083  
15 Yuki Tsunoda ALPHATAURI HONDA RBPT 1:13.862 1:14.477  
16 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:13.977    
17 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:14.042    
18 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:14.063    
19 Charles Leclerc FERRARI 1:14.079    
20 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 1:14.699    
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: