Charles Leclerc és Carlos Sainz is arra panaszkodik, hogy nagyon nehéz vezetni az idei Ferrarit, és nagy kockázatot kell vállalni egy-egy jó körért az időmérőn, a futamon pedig már esélytelenek a gumikezelés miatt. Fred Vasseur csapatfőnök azért megpendítette, hogy a versenyzők talán túloznak, annyira mégsem lehet rossz az autó, ha Leclerc egy tizedre volt a pole-tól Monacóban, de Alexander Wurz, a korábbi F1-es pilóta inkább Sainzék mellett érvelt az F1 Nation podcastben:
„Nagyon kíváncsi vagyok arra, hogy mire lesz képes a Ferrari Barcelonában, mert láttam őket közelről Monacóban az uszodánál, ami egy gyors kanyarkombináció, és láthatóan nehezen lehetett irányítani az autót” – mondta Wurz.
„Nagyon csúnya, kellemetlen visszapattanást tapasztalhatunk, amikor elkezd delfinezni, és onnantól nagyon szenvednek vele. Márpedig Barcelonában sokkal nagyobb lesz a tempó, és az aszfalt miatt jóval alacsonyabb hasmagassággal, illetve keményebb futóművel fognak menni a csapatok. A kettes, hármas és hetes kanyarokban simán megzavarhatja őket a kerékvető, mert alacsonyan lesz az autó a sima út miatt, és így a kerékvezetőkön szenvedhetnek a hasmagassággal” – magyarázta.
Miért visszatérő probléma ez a Ferrarinál?
A tavalyi évben elsősorban a Mercedest fogta vissza a delfinezés, a Ferrarinál nem jelentett ez akkora problémát annak ellenére, hogy szemre nagyon csúnyán pattogott az autó. Idénre viszont leginkább csak a Scuderia nem oldotta meg ezt a gondot.
„Ironikus, hogy a tavalyi év elején éppen a Ferrarinak volt a legkevesebb gondja a pattogással, szóval talán a fejlesztéseik során egyszerűen nem érezték szükségesnek azt, hogy ezzel foglalkozzanak, és ezt megoldják. Amíg a többiek mind javítottak a hasmagasság minőségén, addig ők nem. Barcelonában megint bajban lehetnek a magasság és a delfinezés miatt, ami vezethetőségi problémákhoz, és még több vezetői hibához vezethet.”
A fejlesztések javíthatnak
Az éppen most, Barcelonában debütáló új fejlesztési csomag egyik legfontosabb eleme az a hátsó futómű, amely éppen a pattogás problémájának enyhítése miatt lényeges. Ha a futómű jobban kontrollálja az autó súlyát és főleg a kigyorsításoknál jelentkező mozgásokat, akkor közelebb tehetik az aszfalthoz az autó hasát, így nagyobb leszorítóerővel dolgozhatnak.