DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„A pálya készen állt, de más volt a prioritás”

Stefano Domenicali F1-vezér részletesen beszélt az imolai futam lefújásáról és arról, hogy aligha tudják 2023-ban bepótolni az Emilia-romagnai Nagydíjat.

Szerda kora délután jelentették, hogy az elmúlt időszak esőzései és áradásai miatt elmarad a hétvégi Emilia-romagnai Nagydíj. A Formula-1 részben arra hivatkozva döntött így a helyi hatósággal karöltve, hogy jelenleg túl nagy terhet róna a mentésben és a katasztrófa kezelésében dolgozók számára egy ekkora sportesemény megrendezése – erről beszélt a törlés után Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója is az olasz SkySport24-nek:

„Vannak nehéz döntések, de bizonyos helyzetekben meg kell hozni őket. Logikus, hogy a történtek élvezi a prioritást. Ez egy nehéz helyzet, a prioritást pedig a helyi lakosság biztonsága jelenti. Közel állunk azokhoz, akik szenvednek az események miatt, egy adománygyűjtő kampányt is indítunk azért a régióért, amelyhez a Faenzában székelő AlphaTauri is tartozik. A csapatnál dolgozó néhány srác mindenét elveszítette. A hatóságokkal egyetértésben segítőkezet nyújtunk ebben a roppant nehéz helyzetben.”

f1-imola-pit-2022



„Amikor kedd este megérkeztem, egyértelmű volt, hogy nincs más alternatíva. A nagydíjrendezés összetettsége munkaerőt, logisztikát és létesítményeket igényel. A pálya készen állt volna a rendezésre, de más jelentette most a prioritást. Amikor értesítettem a csapatokat, senkinek nem volt ellenvetése” – magyarázta Domenicali.

 

Aligha lesz pótlás az idei F1-es szezonban

A Formula-1 hivatalos közleménye a hétvége elmaradásáról következetesen elkerülte a „halasztás” és a „törlés” szavakat, így elvben megmaradt a lehetőség arra, hogy az év egy későbbi időpontjából pótolják az imolai fordulót.

Csakhogy olyan sűrű a 2023-as versenynaptár, hogy ez gyakorlatilag lehetetlen vállalkozás: az egyetlen szóba jöhető forgatókönyv a nyári szünet első vagy utolsó hétvégéje lehetne, amely azonban a pihenő lerövidítésével járna a csapatok számára az amúgy is megterhelő évad közepén – nem beszélve arról, hogy a kötelező kéthetes gyárbezárás miatt ez vélhetően szabálymódosítást igényelnek –, míg minden más dátumra való átpakolás zsinórban négy vagy öt futamos periódust eredményezne, ami nyilvánvalóan szóba sem jöhet.

Domenicali is elismeri, hogy nem sok esély van az idei visszatérésre: „Sajnáljuk a lelkes imolai rajongókat, igyekszünk megtalálni a helyes megoldást. Figyelembe véve a feszített programot 2023-ban, nehéz arra gondolni, hogy idén bepótolhatjuk, de morális kötelezettségünk van azok felé, akik keményen dolgoznak, szóval meglátjuk.”

Az Olasz Automobil Klub elnöke, Angelo Sticchi Damiani egyből a lefújás után egyértelmű utalást tett rá, hogy véglegesen törölték az idei Emilia-romagnai Nagydíjat, egyúttal arra is célzott, hogy ez a 2025-ig szóló szerződésük automatikus egyéves meghosszabbítását eredményezheti (ahogy azt hasonlóképp láthattuk 2020-ban azoknál a helyszíneknél, akik vállalták a zárt kapus rendezést). Domenicali is elmondta, hogy ez egy lehetőség: „Az imolai szerződés 2026-ra való meghosszabbításával abban a szezonban pótolhatjuk a mostani versenyt. Ez ott van az opciók között.”

Az eseményekről és azok hátteréről a Formula Podcast rendkívüli adásában is beszéltünk:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: