Sokkal ígéretesebbnek tűnt az Alpine futama, mint amilyen végül lett. Esteban Ocon és Pierre Gasly egyértelműen a legnagyobb vesztesei voltak a leintés előtti káosznak, a dupla pontszerzés helyett dupla autóval a falban zárt a francia istálló. Ocon elégedetten értékelte az Ausztrál Nagydíjon mutatottakat, egészen a csapattársával való ütközéséig.
„Ha csak a pozitívumokat nézzük és nem foglalkozunk a versenyvégi balesettel, ami nem az én hibám volt, nagyszerűen rajtoltam, sok pozíciót sikerült javítani. Hamar úgy döntöttünk, hogy felrakjuk a kemény keveréket, és ha nem jön a piros zászló, negyedik-ötödik helyen is lehettünk volna, jó első menet lett volna. Ez végül nem úgy alakult, ahogy azt elterveztük, mindent elvesztettünk, amit nyertünk volna vele” – mondta a francia a leintést követően.
Ocon aztán lassan elkezdte maga mögött hagyni a középmezőny lassabb autóit, egészen a pontszerző helyekig dolgozta fel magát. Az utolsó körök drámai eseményei azonban megfosztották őt és csapatát a jó eredménytől, az Alpine legnagyobb szerencsétlenségére pont csapattársával ért össze és landolt a falban a francia.
„A Ferrarihoz és az Astonokhoz hasonló tempót diktáltunk, úgyhogy az ígéretes volt. Aztán jött a kaotikus újraindítás. Őszintén szólva akármelyik autóval összeakadhattam volna, sokan jöttek vissza a pályára, Pierre volt az egyikük. De nincs harag köztünk, a verseny után odajött hozzám elnézést kérni.”
Az újraindítást követően vérszemet kaptak a pilóták, a kihűlt gumik azonban azt jelentették, hogy a túlságosan vakmerő próbálkozások következtében többen elmérték a féktávot és vagy egy másik autóban, vagy a pályáról lecsúszva végezték.
„Nekem forróak voltak az abroncsaim, úgyhogy nem éreztem azt, hogy nem lett volna elég tapadás, a láthatóság viszont nem volt a legjobb. Néhányan öngyilkos módon vetődtek be oldalt a rajtnál, mint Nyck (de Vries). Nagyon sokat lehetett itt nyerni, de túl közel voltunk egymáshoz, néhányan pedig túltolták” – mondta Ocon.