DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Norris: Nem olyan rossz, mint amilyennek tűnik

Elkeserítő versenyen vannak túl a McLaren pilótái, akik apró pozitívumokon kívül nem sok jót tudtak elmondani az újabb pont nélkül zárt futamról, a legfőbb gyengeségük viszont nem újdonság.

Tovább folytatódott a McLaren idei vesszőfutása a Szaúd-arábiai Nagydíjon: Lando Norris és Oscar Piastri pontszerzési esélyei már a futam legelején szertefoszlottak. A brit pilóta időmérős hibájának köszönhetően az utolsó sorból rajtolt a vasárnapi futamon, míg újonc csapattársa nem tudta kamatoztatni erős rajtpozícióját az első körben elszenvedett szárnysérülése miatt. A versenyt végül 17. és 15. pozíciókban zárták a papaja-versenyzők, akik a futam után csalódottan értékelték a látottakat.

„Nem vagyok benne biztos, mennyire volt jó a tempónk” – idézi Piastri válaszát a Speedcafe arra a kérdésre, hogy benne volt-e a pontszerzés a vasárnapi futamában. „49 kör a kemény gumikon sosem fog jót tenni a versenytempónknak, de le fogunk ülni és elemezni fogjuk a dolgokat. Jó tapasztalatokat gyűjtöttem a versenyen az akkumulátor kezelését illetően az előzéseknél, de összességében kár érte.”

A két McLaren-pilóta a mezőny végén komoly csatába keveredett egymással az utolsó körökben, amelynek végén Piastri elment Norris mellett, majd Logan Sargeant Williamsét is sikerült maga mögé utasítania.



„Megfontoltak voltunk, értelemszerűen nem sok mindent lehet nyerni ezekért a pozíciókért csatázva. Azt hiszem, megmondták Landónak, hogy ha van rá lehetőség, ne nehezítse meg a dolgomat. Végül ez adta meg a lehetőséget nekem, hogy megelőzzem Logant, úgyhogy szép csapatmunka volt ez a végén. Legközelebb remélhetőleg ezt előrébb fogjuk tudni eljátszani” – mondta az ausztrál.

Lando Norris elmondása szerint nem vészes a csapat helyzete az eredmények ellenére, noha az MCL60 időmérős maximális sebessége messze elmaradt a mezőny többi tagjáétól.

„Nem olyan rossz, mint amilyennek látszik. Nem vagyunk gyorsak, de olyan közel van mindenki egymáshoz, hogy jobban megiszod a levét, ha nem megy minden jól. Mi voltunk a leggyorsabb autó a kilences kanyarban, viszont nem tudtunk kisebb leszorítóerővel menni” – idézi a brit pilótát a Motorsport német kiadása. Norris csatájából Sargeanttel egyértelműen kiderült, hogy az egyenesekben mutatott sebesség a legnagyobb hátránya a McLarennek, hiszen még DRS segítségével sem sikerült utolérnie az amerikai Williamsét.

„Rosszabbul ment a futam, mint azt reméltük, egyszerűen nem tudtam tartani a tempót a többiekkel. Túl sok problémába ütköztünk mások követésekor, viszont ez nem újdonság. Csak megerősítette azt, amit már eddig is tudtunk, és hol küzdünk továbbra is.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: