DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Mennyire gyilkolja a gumikat az új F1-es Ferrari?

Egyes jelentések szerint továbbra is gondot okoz az abroncsok kezelése a Scuderiának, de lehetett egy fontos befolyásoló tényező ebben.

A 2022-es Formula-1-es idény során az egyik fő terület – a végsebességbeli lemaradás és persze a stratégiai és egyéb hibák mellett –, ahol a Ferrari rendszerint elmaradt a Red Bulltól, a gumikezelés volt: az RB18-as az esetek többségében (bár nem minden helyszínen) sokkal jobban bánt az abroncsokkal, mint az F1-75-ös.

Nagy kérdés volt, sőt még mindig az, hogy vajon a 2023-as autóval sikerült-e orvosolnia a maranellóiaknak az előd gyengeségeit. A bahreini teszt tapasztalatai alapján úgy tűnik, végsebességben előreléptekmég ha Charles Leclerc szerint ez a kanyarokban nagyobb küszködéssel is jár majd –, a gumikezelés kapcsán azonban már kevésbé optimisták a szakértők.

f1-ferrari-bahrein-teszt-2



Will Buxton, az F1 TV riportere a teszt végén arról beszélt, hogy a megfigyeléseik és az elemzéseik szerint továbbra is probléma a Ferrarinál, hogy hamar elhasználják az abroncsokat, amelyeknek a teljesítménye egy pont után valósággal bezuhan.

Ez aggodalomra adhat okot a Scuderia táborában, ugyanakkor a Gazetta dello Sport értesülései némileg árnyaljak a képet. Az olasz lap ugyanis arról számolt be, hogy a rosszabb gumihasználat jórészt annak tudható be, hogy a Ferrari rendre jobban megtankolva teljesítette az etapjait.

„Úgy fest, hogy valójában a kimeneteleket, még a rövidebbeket is konstans, 35-40 kg-os feltöltések utáni üzemanyagszinttel tették meg” – írja a lap, hozzátéve, hogy az etapok során egyszer sem ment 20 kg alá az üzemanyag szintje az SF-23-asban. Összevetésként azt is megemlíti a Gazzetta, hogy ezzel szemben a Red Bull rövidebb etapokat produkált, ami arra engedhet következtetni, hogy az RB19-est viszont nem tankolták túl.

 

Ezért nem aggódnak a Ferrarinál?

A fenti értesülések megmagyarázhatják, miért nem érződik a ferrarisok megnyilvánulásaiban aggodalom a rivális Red Bull erősebbnek mutatkozó tesztformája ellenére sem. Frederic Vasseur csapatfőnök többször hangsúlyozta, hogy csak magukra figyeltek, a hosszabb etapjaik pedig nem feltétlenül mutatnak releváns képet, mert különböző dolgokkal kísérleteztek, amelyek egy része nem is vált be – ez pedig egybecsenghet részben a Gazzetta értesüléseivel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: