DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Lassuló F1, balhé a Dakaron – szerdai hírek

Megvan az Alpine autóbemutatójának időpontja, egyre esélyesebb a Kínai Nagydíj visszatérése, Loebé a negyedik szakasz a Dakaron – egy helyen a mai hírek.

Kezdjük a Dakarral, hiszen az szolgáltatja most egyedüli éles autóversenyként a legtöbb beszédtémát. A szerdai szakaszt Sebastien Loeb nyerte az autósoknál, de közben Nasser Al-Attiyah is növelni tudta az előnyét, míg a motorosoknál Daniel Sanders vezet – a napi összefoglalónk itt olvasható.

Természetesen beszámoltunk a magyar kamionos egység, a Qualisport Racing szerepléséről is: a Kovács Miklós vezette legénység mai 14. helyével már 17. az összetettben – íme, a beszámolójuk.

dakar-audi-2023



A legfontosabb Dakar-történés azonban a pályán kívül zajlott szerdán, ugyanis menet közben döntöttek úgy az illetékesek, hogy az első szakaszok adatai alapján plusz motorerőt biztosítanak az elektromos Audik számára. A toyotás Al-Attiyah már ki is fakadt emiatt – itt olvasható a döntés, itt pedig a címvédő reakciója.

Rátérve a Formula-1-re: az Alpine a negyedik csapat, amely elárulta, hogy mikor rántja le a leplet a 2023-as versenygépéről. Részletek az időpontról, a helyszínről és a modell nevéről ide kattintva.

A Haas eközben egy új logót villantott, köszönhetően az új névadó szponzornak: https://formula.hu/parc-ferme/34473

Az FIA részéről arra számítanak, hogy a részben a pattogás ellen hozott padlólemez-módosítások révén nagyjából fél másodperccel lassulhatnak idén az autók – bővebben itt.

f1-barcelona-start-2022

Sajtóhírek szerint egyre valószínűbb, hogy visszakerül az egy hónapja törölt Kínai Nagydíj a 2023-as versenynaptárba: állítólag a kormány már rábólintott a tárgyalások megkezdésére. Persze akadály így is adódhat – a részletekről itt írtunk.

Az Alpine F1-es csapatfőnöke, Otmar Szafnauer szerint a költségvetési sapka szigorú, de bizonyos istállók keresik és meg is találják a kiskapukat, náluk ez azonban szóba sem jöhet – a nyilatkozat itt olvasható.

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója elismerte: hiába elemezték a helyzetet és tett meg mindent mindkét fél, sejtelmük sincs, miért nem tudott sikeres lenni náluk Daniel Ricciardo. Az utód, Oscar Piastri ellenben sikertörténetet írna a wokingiak színeiben.

Az Aston Martinnál úgy érzik, sorsdöntőnek bizonyulhat az épülő új gyár és szélcsatorna: https://formula.hu/f1/2023/01/04/sorsdontoek-lehetnek-az-aston-ujitasai

f1-aston-martin-gyar

„Szégyentelek” – így nevezte Nyck de Vries azokat, akik a monzai beugrása után bukkantak fel körülötte, hasznot remélve. Erről itt beszélt a holland, aki arról is szót ejtett, hogy bár többször is elutasították az F1-ben, belül sosem adta fel a reményt.

A tavalyi szezonban összesen 137 motorkomponens került az F1-es autókba a megengedett limiten felül – hogy ez mennyi rajtbüntetéshez vezetett és ki vette ki ebből a leginkább a részét, arról itt írtunk.

Paul Monaghan szerint lenyűgöző 2022-es szezonja után is van feljebb Max Verstappen számára. A brit szakember a holland egy eddig keveset emlegetett tulajdonságára is felhívta a figyelmet – részletek itt.

Végezetül egy kis színes: tudományos alapon kimutatták, hogy Esteban Ocon a legjóképűbb F1-es pilóta a mezőnyben – hogy kik fértek még a dobogóra és hol szerepelt Verstappen, ide kattintva kiderül.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: