A csapatok rendelkezésére minden versenyhétvégén háromféle gumikeverék – kemény, közepes és lágy – áll, ezeket azonban a beszálló Pirelli az elmúlt három szezonban öt termék közül válogatta ki. A 2019-ben bevezetett skálán a C1 a legkeményebb, a C5 pedig a legpuhább abroncs.
A 2023-as szezonban azonban már öt keverékből áll a teljes skála, érkezik a C0 elnevezés. Az új keverék azonban nem ez, hanem a C1 lesz, átmenetként az eddigi első és második keménységi szint között – a korábbi C1-et pedig C0-ra keresztelik. Azért választották a nullás számot, hogy ne kelljen minden keveréket átnevezniük.
„Úgy döntöttünk, hogy a következő évre hat keveréket homologizálunk öt helyett” – mondta a Pirelli Formula-1-es főnöke, Mario Isola a Motorsportweek szerint. „A korábbi C1 is jól működött egyes pályákon, mint Zandvoortban vagy Silverstone-ban, ezért nem akartuk megszüntetni. Úgy döntöttünk, új C1-et vezetünk be a korábbi C1-hez képest nagyobb tapadással.”
Isola hozzátette, a C2 és az ezt követő keverékek változatlanok: a Pirelli a C3-on akart még módosítani, hogy inkább középre essen a C2 és C4 közti tartományban, de ez a terv nem valósult meg.
„Hamarosan meghatározzuk az első három-négy versenyen elérhető keverékeket, mivel le kell gyártani és tengeren kell elszállítani őket. De bajnokság második felére nézve rugalmasságot akarunk biztosítani” – mondta Isola, kifejtve, a hatos skála miatt gyakrabban előfordulhat, hogy a Pirelli nem szomszédos keverékeket fog egy-egy pályára vinni, de túl nagy ugrások nem lesznek jellemzőek.