Most már hagyományosnak tekinthető, hogy a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj után még a pályán marad a Formula-1-es mezőny egy tesztre. A szokásoknak megfelelően részben fiatal pilóták tesztjeként is funkcionál majd a keddi nap (amely során helyi idő szerint reggel 9-től délután 18 óráig, azaz magyar idő szerint reggel 6-tól délután 15 órági lesznek pályán az autók), hiszen a csapatoknak az egyik autóba egy legfeljebb két nagydíjon rajthoz állt ifjú tehetséget kell beültetniük, míg a másikat vezethetik a szerződtetett versenyzőik.
Ez utóbbi sem lesz érdektelen, hiszen az eddigi alakulatait engedélyeivel Pierre Gasly és Fernando Alonso már most átülhet majd az Alpine-ba, illetve az Aston Martinba. Szintén kedden debütál Nyck de Vries az AlphaTaurinál, Oscar Piastri pedig a McLarennél, ám ők a fiatal versenyzőknek fenntartott autót fogják elfoglalni majd. Ugyanez lesz igaz a frissen bejelentett Logan Sargeantre a Williamsnél, a Haasnál viszont a visszatérő Nico Hülkenberg a többéves rutinja miatt értelemszerűen az „első” autóban kap lehetőséget.
A 2023-as újoncokon kívül is láthatunk majd még fiatalokat a keddi tesztnap során: a Red Bullnál Liam Lawson, a Ferrarinál Robert Svarcman, a Mercedesnél Frederik Vesti, az Alpine-nál Jack Doohan, az Alfa Romeónál Theo Pourchaire, az Aston Martinnál Felipe Drugovich, a Haasnál pedig Pietro Fittipaldi gurul majd pályára. Értelemszerűen ez azt is jelenti, hogy néhány aktív pilóta kihagyja majd a körözést, beleértve például Esteban Ocont, Guanyu Zhout és Kevin Magnussent – bár például a Ferrari a tervek szerint megosztja a teendőket Charles Leclerc és Carlos Sainz, valamint Alonso és Lance Stroll között. A Red Bull és a Mercedes egyelőre nem konkretizálta, ki fog náluk vezetni a jelenlegi pilóták közül. Itt a (majdnem) teljes tesztfelállás:
Red Bull: ???, Liam Lawson
Ferrari: Charles Leclerc/Carlos Sainz, Robert Svarcman
Mercedes: ???, Frederik Vesti
Alpine: Pierre Gasly, Jack Doohan
McLaren: Lando Norris, Oscar Piastri
Alfa Romeo: Valtteri Bottas, Theo Pourchaire
Aston Martin: Fernando Alonso/Lance Stroll, Felipe Drugovich
Haas: Nico Hülkenberg, Pietro Fittipaldi
AlphaTauri: Yuki Tsunoda, Nyck de Vries
Williams: Alexander Albon, Logan Sargeant
A tesztnek az átigazolók és az újoncok bemutatkozása mellett a fő fókuszát a 2023-as abroncsok jelentik majd, hiszen a Pirelli véglegesítette a jövő évi keverékeket az Austinban és Mexikóvárosban az ennek dedikált szabadedzések során gyűjtött tapasztalatok során. Egy új keverék is debütál a kínálatban: a gumigyártó elmondása szerint az új C1-es keverék a jelenlegi C1-es és C2-es, azaz a két legkeményebb abroncs között foglal helyet a spektrumon. Jövőre így már összesen hat opcióból választhat majd a Pirelli, ugyanis az idei C1-et C0-ra keresztelik át, s a gumikat leginkább megterhelő pályákon fogják bevetni, mint Silverstone, Suzuka és Katar (a C2-től a C5-ig változatlanok maradnak az abroncsok).
Abu Dhabiban a szerződtetett versenyzők egy-egy C1-es és C2-es, három-három C3-as és C4-es, valamint két C5-ös szettet kapnak, az újoncok viszont csak a három lágyabb keverékből kapnak kettő-négy-kettő szettet. Viszont ők is csak a jövő évi abroncsokkal fognak dolgozni, azaz a fiatalok visszajelzései is fontosak lesznek mind a Pirelli, mind a csapatok szempontjából.
Szintén tesztelni fogják kedden az új metódust, amellyel az említett két szabadedzés utáni visszajelzéseket követően állapodtak meg az istállók, az FIA és a gumigyártó cég, miszerint az eddigi három helyett csak két óráig tartják 70 fokon melegítve a paplanokban az abroncsokat (az eredeti terv az volt, hogy 50 fokra viszik le ezt a hőmérsékletet, de ez kritikákat váltott ki a pilóták oldaláról, így született meg ez a megoldás).