A Red Bull nem hivatalos B-csapataként funkcionáló AlphaTauri kevesebb alkatrészt tervez megvásárolni a 2023-as szezonra a nagy testvértől, mint tette azt az idei évet megelőzően. Az F1-es csapatok számára kötelező bizonyos alkatrészek, mint például az utascella, vagy a szárnyak sajátkezű tervezése és gyártása, azonban bizonyos elemek megvásárolhatók más istállóktól. A Haas üzleti modellje meghatározó mértékben épül erre a koncepcióra, de az AlphaTauri vagy épp a Aston Martin is vásárol elemeket a Red Bulltól, illetve a Mercedestől. A faenzaiak pályamérnöke, Jonathan Eddolls elárulta, hogy a jövőben sem vetik el ezt a lehetőséget, azonban jelentősen kevesebb alkatrészt fognak beszerezni a Milton Keynes-iektől, mint korábban, amit némileg ellentmondásos módon részben a Red Bull gyors munkatempója indokol.
„A következő szezonra több alkatrészt is mi magunk tervezünk meg, részben a Red Bull hatékonysága miatt. Az ő munkatempójuk, gyártási kapacitásuk és átfutási idejük egyszerűen hihetetlen, ezért bármit hagyhatnak akár az utolsó pillanatra is, ami fantasztikus. Mi azonban szeretnék az aerodinamikát azok alapján a szempontok alapján megtervezni, amiket most fektetünk le. Éppen ezért negatívan befolyásolhatja az aerodinamikai hatékonyságunkat, ha néhány általuk gyártott komponens végső dizájnját túl későn tudjuk meg, mert mi eltérő geometriával dolgozunk” – idézi a RaceFans a brit szakembert.
„A következő szezonban már nyilvánvalóan profitálhatunk az idei év tapasztalataiból, ami az autó működési tartományát illeti, ezáltal súlyt spórolhatunk, valamint egyéb változtatásokat is eszközölhetünk, mert már tudjuk, hogyan működnek az autók, a gumik, valamint az egész szabályrendszer” – zárta Eddolls.
A brit mérnök által méltatott Red Bull-kapacitás a jövőben a motorgyár mellett a hírek szerint egy új szélcsatornával is bővülni fog, ami az elhunyt Dietrich Mateschitz utolsó terveinek egyike volt.