DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Mercedes: Nem leszünk olyan jók Brazíliában, mint Mexikóban

James Vowles stratégiai igazgató szerint több tényező is közrejátszott abban, hogy Mexikóvárosban remekeltek, de ezek nem mindegye mondható el Interlagosról. A cél a konstruktőri ezüst.

Ha csak a nyers tempót nézzük, talán a múlt hétvégi Mexikóvárosi Nagydíjon volt idén eddig a legversenyképesebb a Mercedes: a küszködő Ferrari helyett ők voltak a legközelebb a Red Bullhoz, az időmérőn egy ideig a pole-pozícióra is esélyesnek tűntek, a vasárnapi versenyen pedig vélhetően a csapat által is elrontottnak nevezett gumitaktika is kellett hozzá, hogy végül ne legyen esélyük Max Verstappen ellen. De vajon minek volt köszönhető a mexikói remeklés? James Vowles, a Mercedes stratégiai igazgatója a csapat szokásos futam utáni videójában igyekezett rávilágítani az okokra:

„Szerintem több tényező is összeállt egyszerre. Először is, egy nagyobb fejlesztési csomagot pakoltunk fel Austinban, amely valóban előrevitt minket, ennek bizonyítéka pedig még inkább kijött Mexikóban. Másrészt nagyon jól szereplünk, ha mi és a többiek is maximum leszorítóerős csomaggal mennek: ez egyértelmű volt például Zandvoortban és Budapesten, és nem volt másként Mexikóban sem. Mexikóban tényleg mindenki a maximális hátsó szárnnyal és leszorítóerővel ment.”

„Austinban a szél miatt eléggé trükkös körülmények között zajlott a verseny, talán ezért sem láthattuk teljes mértékben a fejlesztések hatásait, míg Mexikóban nem igazán volt szél. Most úgy tűnik, egy kiegyensúlyozott és jól működő autónk van. Ugyanakkor nehéz megmondani, hogyan fog teljesíteni a következő két nagydíjon, hiszen Mexikóban nyilvánvalóan úgy festett, hogy a Ferrari kissé visszaesett, és azt gyanítom, a következőkben ez nem így lesz.”

mercedes-2022-mexiko-f1-1



Bár Vowles szerint a hátralévő két helyszínen a Ferrari közelebb lesz, mint Mexikóban és szoros csatát fognak vívni velük, a Red Bullnak pedig néhány tizedmásodperces előnye mindenképp lesz velük szemben, a szakember biztatónak tekinti az évadkezdethez képest látható tendenciát:

„Egyre közelebb és közelebb kerülünk ahhoz képest, ahol az idény elején voltunk, amikor olykor a Q1-ből is nehezen léptünk tovább vagy be sem jutottunk a Q3-ba, míg jelenleg karnyújtásnyira vagyunk attól, hogy harcoljunk az első győzelmünkért. Előreléptünk. A brazil egy olyan pálya, ahol mindkét versenyzőnk rendre jól szerepelt, ráadásul sprintet is rendeznek majd, így több pontot lehet gyűjteni. Ha pedig olyan autód van, amely néhány tizeden belül a riválisokhoz képest, akkor el tudsz érni dolgokat.”

A stratégiai igazgató ugyanakkor arra is rámutatott, hogy várakozása szerint Interlagosban nem lesznek annyira kiemelkedően versenyképesek, mint néhány napja: „Nagyon nehéz ezt megmondani azt megelőzően, hogy ott lennénk, de nem hiszem, hogy ugyanolyan versenyképesek leszünk: nem lesz nagy különbség, de lehet, hogy minimálisan hátralépünk, és egyértelműen arra számítok, hogy a Ferrari közelebb lesz, mint volt Mexikóban. Igen, magasabban leszünk, mint átlagosan, azt hiszem, nagyjából 700 méterrel leszünk a tengerszint felett, de az is tényező, hogy milyen a pálya nyomvonala és milyen leszorítóerővel versenyzünk. Mint mondtam, remekül működik az autónk a legnagyobb leszorítóerő mellett, de Brazíliában nem ilyennel lesz dolgunk.”

Miközben a csapatfőnök Toto Wolff a Mexikóvárosi Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy inkább egy futamgyőzelmet szeretne 2022-ben, semmint a konstruktőri vb-tabella ezüstérmét, Vowles szerint nagyon is a második pozíció lebeg a szemük előtt – még ha a Ferrarinak megnyugtató is a fórja velük szemben:

„Azért vagyunk itt, hogy másodikak legyünk a bajnokságban, és minden egyes olyan futam sikernek számít, ahol csökkenteni tudjuk a különbséget. Mexikóban csak 13-at hoztunk rajtuk, így még mindig 40 van közöttünk két versennyel a vége előtt, de szerencsére az egyiken sprintet is rendeznek. Úgy vélem, a szezon elejével és közepével ellentétben olyan csomagunk van most, amellyel felvehetjük velük a harcot. De a 40 pont óriási feladat, tényleg mindenben tökéletesnek kell lennünk, valamint kellhet az is, hogy a Ferrari adjon lehetőséget arra, hogy elérjük a második helyet. Amit mondhatok, hogy nem adjuk fel, amíg be nem lengetik a kockás zászlót Abu Dhabiban.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: