DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 30. szombat
F1

Wolff: Egyszerűen elszúrtuk a stratégiát

A Mercedes csapatfőnöke szerint csapata egyszerűen rossz stratégiát választott Mexikóban, valamint elárulta, előzetesen meg sem fordult a fejükben a Red Bull győzelmet érő taktikáját alkalmazni.

Egymást követő második alkalommal csúszott ki a Mercedes kezéből a hőn áhított 2022-es győzelem  Mexikóban, miután a Red Bull egy merész stratégiának köszönhetően elorozta az elsőséget a hétvégén végig jó formát mutató csillagosoktól. Max Verstappenék a lágy keverékű Pirelliken álltak fel a rajtrácsra, majd egyetlen kiállást követően a közepes gumikon fejezték be a futamot, miközben a Mercedes nagyobb mértékű kopásra számítva azonnal a közepes abroncsokra szavazott, hogy aztán a versenyt a kemény gumikon fejezzék be. A németek stratégiája sokáig nyerőnek tűnt, a Red Bull azonban felismerte, hogy a sárga oldalfalú Pirellik elég strapabírók ahhoz, hogy ne kelljen újabb kiállást beiktatniuk. A bátor taktikának köszönhetően Verstappen a 71. kör végén kényelmes előnnyel húzta be idei 14. győzelmét, miközben Sergio Perez is maga mögött tudta tartani George Russellt a harmadik helyért folytatott küzdelemben.



A csillagosok csapatfőnöke, Toto Wolff a futam leintését követően betekintést nyújtott csapata gondolkodásmódjába. „Lewis esetében kényszerítve voltunk a korai cserére, akkor pedig nem gondoltuk, hogy a közepes gumik kitartanak a végéig. Teljesen meglepett minket, ahogy Perez nyúzta a közepeseket, amelyek ennek ellenére is bírták a gyűrődést. Egyszerűen rosszul gondolkodtunk. Beszéltünk arról, hogy a lágy-kemény kombináció működőképes lehet-e egy kiállás esetén, de azt gondoltuk, hogy nem fogunk tudni elég sokáig menni velük, ezért a lágy-közepes opció még csak meg sem fordult a fejünkben” – idézi Wolff eszmefuttatását a RacingNews365.

„Amikor reggel beszéltünk erről, akkor úgy véltük, hogy a lágyak nem bírnak 30 kört. Választhattuk volna azt is, hogy több időt veszítve öt-hat körrel tovább maradunk kint a közepeseken, majd feltesszük a lágyakat 30 körre, de nem volt rá garancia, hogy kibírják. Ricciardo esetében azonban láthattuk, hogy lehetséges volt” – utalt Wolff a McLaren ausztráljára, aki a 44 kört teljesített a közepes Pirelliken, mielőtt a piros oldalfalú abroncsokra váltott a verseny hátralévő részére.

Lewis Hamilton rögtön a verseny utáni interjúk során megkérdőjelezte csapata taktikáját, Mattia Binotto szerint pedig Austin után a csillagosok ismát kizárólag saját maguknak köszönhetik, hogy kecsegtető helyzetből sem sikerült megszerezniük első idei győzelmüket.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: