Az autóversenyzés hőskorában az Alfa Romeo jelentette a mércét mindenki számára, mára azonban ez már megváltozott, hiszen a Sauberrel közösen induló olasz csapat jó indulattal is csak a középmezőny elejére volt méltó az elmúlt években.
1988 végén az Alfa Romeo kiszállt az F1-ből – ahol már akkor is csak motorszálítóként voltak jelen –, majd ezt követően 2015-ben tűnt fel újra a milánóiak márkajelzése, először csak a Ferrari autóin. Ez az együttműködés bő három évig tartott, majd a 2018-as szezonban már a Sauber istállójának névadó szponzoraként tértek vissza a Formula-1-be.
Nem titkolt céljuk volt, hogy fellendítsék az utcai autóik eladásait az F1-nek köszönhető megjelenésükkel, ami a Stellantis-csoport vezetője szerint meg is történt: „Egy minőségi partneri kapcsolat jött létre köztünk és a Sauber között, amit nagyszerűen fel tudtunk használni arra, hogy ismét felemeljük az Alfa Romeo márkát az üzleti életben” – idézi Carlos Tavarest a L’Equipe.
„Mára a brand kivirágzott és profitképes, így a továbbiakban nem áll szándékunkban azoknak a hatalmas erőforrásoknak az F1-re való elköltése, amit ellenfeleink megengedhetnek maguknak” – jelentette ki a Stellantis vezérigazgatója.
Az már az Audi bejelentése előtt köztudott volt, hogy az Alfa Romeo 2023 végén kiszáll a Formula-1-ből, ma pedig már azt is tudjuk, hogy a német cég 2026-tól a Sauber csapatával karöltve fog megérkezni a száguldó cirkuszba. A hírek szerint az Audi a Sauber tulajdonjogának 75%-át tervezi felvásárolni, az alapító Peter Sauber pedig ekképp üdvözölte a négykarikásokat: „Nagy nap ez egykori csapatom számára. Akár azt is el tudom képzelni, hogy az Audi–Sauber projekt még engem is túl fog élni” – mondta a 79 éves üzletember.
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!