DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Verstappen átvette az irányítást az időmérő előtt

A harmadik szabadedzésen a Red Bull friss világbajnoka futotta a legjobb köridőt Austinban, három tizedmásodperc előnnyel a már hivatalosan motorcserés Charles Leclerc miatt.

A szokásosnál nagyobb fontossággal bírt a hétvégi felkészülés szempontjából az USA Nagydíj harmadik szabadedzése: a pénteki első tréningen a csapatok felénél az egyik autóban újonc pilóta vagy beugró ült, a második, 90 perces szakasz pedig gumiteszt volt, az istállók számára limitált begyűjthető adattal.

Ennek megfelelően már az edzés elején forgalmas volt a pálya, Max Verstappen pedig a lágy abroncson 13 perc után teljesítette a hétvége addigi legjobbját, 1:36,706-os köridőt. Az eredményt a féltáv előtti percekben javították meg a riválisok: 30 percnél a csapattárs, Sergio Perez vezette a tabellát 1:36,578-cal, megelőzve Lewis Hamiltont és Verstappent. A negyedik helyen, Perezhez képest két tizedmásodpercen belül Charles Leclerc állt, aki kapcsán az edzés közben vált hivatalossá, belsőégésű motor és turbó cseréje miatt tíz rajthelyes büntetést kap.



Nem mindenkinek indult ilyen simán a tréningje: Mick Schumacher Haasa az edzés elején lelassult a pályán, a német lassú tempóban csorgott vissza a bokszba, ahol javítási munka kezdődött az ERS vízszivattyúján. Sokáig nem volt körideje a két AlphaTaurinak is, amelyek féltáv előtt iratkoztak csak fel az eredménylistára. Csupán három megtett kör állt Guanyu Zhou neve mellett, Daniel Ricciardo pedig fékproblémát jelentett.

Az utolsó negyedórában a mezőny többsége kihajtott friss szett lágy abroncson. A két 2022-es rivális, Verstappen és Leclerc egyetlen századmásodperc eltéréssel autózott gyorskört, amelyhez képest Carlos Sainz öt századon, Lewis Hamilton két tizeden belül volt. A holland és a monacói azonban tovább javult: Verstappen 1:36,145-öt teljesített a végén. A korábbi szoros állás után 0,320 másodperccel legyőzte Leclerc-t – a harmadik Sainz már közel fél másodpercet kapott.

Az edzést korábban vezető Perez végül negyedik lett, csupán négy ezredmásodperccel megelőzve Hamiltont, a hatodik helyet egy másodperc feletti lemaradással Fernando Alonso szerezte – a mexikói és a spanyol szintén motorcsere miatt öthelyes rajtbüntetést kap. Érdemes még kiemelni, hogy mindkét Aston Martin a legjobb tízben zárt, valamint a nehézkes kezdés után Pierre Gasly is felzárkózott a mezőny első felébe. Mick Schumacher a szerelés után végül visszatért a pályára, és 19. helyen végzett – Zhou azonban nem hagyta el a bokszot az edzés végéig sem, a kínai mért kört sem teljesített a magyar idő szerint éjfélkor kezdődő időmérő előtti utolsó tréningen.

A harmadik szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Autó Köridő Hátrány Körök
1 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 1:35.825   21
2 Charles Leclerc FERRARI 1:36.145 0.320 17
3 Carlos Sainz FERRARI 1:36.271 0.446 24
4 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 1:36.397 0.572 19
5 Lewis Hamilton MERCEDES 1:36.401 0.576 16
6 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:36.928 1.103 13
7 George Russell MERCEDES 1:37.064 1.239 20
8 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:37.151 1.326 18
9 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:37.215 1.390 19
10 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 1:37.290 1.465 17
11 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:37.310 1.485 22
12 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:37.449 1.624 18
13 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:37.468 1.643 17
14 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:37.519 1.694 20
15 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:37.622 1.797 15
16 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 1:37.888 2.063 18
17 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:37.904 2.079 17
18 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:38.028 2.203 17
19 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:38.132 2.307 11
20 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:39.735 3.910 3
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: