A szokásosnál nagyobb fontossággal bírt a hétvégi felkészülés szempontjából az USA Nagydíj harmadik szabadedzése: a pénteki első tréningen a csapatok felénél az egyik autóban újonc pilóta vagy beugró ült, a második, 90 perces szakasz pedig gumiteszt volt, az istállók számára limitált begyűjthető adattal.
Ennek megfelelően már az edzés elején forgalmas volt a pálya, Max Verstappen pedig a lágy abroncson 13 perc után teljesítette a hétvége addigi legjobbját, 1:36,706-os köridőt. Az eredményt a féltáv előtti percekben javították meg a riválisok: 30 percnél a csapattárs, Sergio Perez vezette a tabellát 1:36,578-cal, megelőzve Lewis Hamiltont és Verstappent. A negyedik helyen, Perezhez képest két tizedmásodpercen belül Charles Leclerc állt, aki kapcsán az edzés közben vált hivatalossá, belsőégésű motor és turbó cseréje miatt tíz rajthelyes büntetést kap.
Nem mindenkinek indult ilyen simán a tréningje: Mick Schumacher Haasa az edzés elején lelassult a pályán, a német lassú tempóban csorgott vissza a bokszba, ahol javítási munka kezdődött az ERS vízszivattyúján. Sokáig nem volt körideje a két AlphaTaurinak is, amelyek féltáv előtt iratkoztak csak fel az eredménylistára. Csupán három megtett kör állt Guanyu Zhou neve mellett, Daniel Ricciardo pedig fékproblémát jelentett.
Az utolsó negyedórában a mezőny többsége kihajtott friss szett lágy abroncson. A két 2022-es rivális, Verstappen és Leclerc egyetlen századmásodperc eltéréssel autózott gyorskört, amelyhez képest Carlos Sainz öt századon, Lewis Hamilton két tizeden belül volt. A holland és a monacói azonban tovább javult: Verstappen 1:36,145-öt teljesített a végén. A korábbi szoros állás után 0,320 másodperccel legyőzte Leclerc-t – a harmadik Sainz már közel fél másodpercet kapott.
Az edzést korábban vezető Perez végül negyedik lett, csupán négy ezredmásodperccel megelőzve Hamiltont, a hatodik helyet egy másodperc feletti lemaradással Fernando Alonso szerezte – a mexikói és a spanyol szintén motorcsere miatt öthelyes rajtbüntetést kap. Érdemes még kiemelni, hogy mindkét Aston Martin a legjobb tízben zárt, valamint a nehézkes kezdés után Pierre Gasly is felzárkózott a mezőny első felébe. Mick Schumacher a szerelés után végül visszatért a pályára, és 19. helyen végzett – Zhou azonban nem hagyta el a bokszot az edzés végéig sem, a kínai mért kört sem teljesített a magyar idő szerint éjfélkor kezdődő időmérő előtti utolsó tréningen.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
Versenyző | Autó | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:35.825 | 21 | |
2 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:36.145 | 0.320 | 17 |
3 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:36.271 | 0.446 | 24 |
4 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:36.397 | 0.572 | 19 |
5 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:36.401 | 0.576 | 16 |
6 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:36.928 | 1.103 | 13 |
7 | George Russell | MERCEDES | 1:37.064 | 1.239 | 20 |
8 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:37.151 | 1.326 | 18 |
9 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:37.215 | 1.390 | 19 |
10 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:37.290 | 1.465 | 17 |
11 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:37.310 | 1.485 | 22 |
12 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:37.449 | 1.624 | 18 |
13 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:37.468 | 1.643 | 17 |
14 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:37.519 | 1.694 | 20 |
15 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:37.622 | 1.797 | 15 |
16 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:37.888 | 2.063 | 18 |
17 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:37.904 | 2.079 | 17 |
18 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:38.028 | 2.203 | 17 |
19 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:38.132 | 2.307 | 11 |
20 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:39.735 | 3.910 | 3 |