DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 7. hétfő
F1

Wolff: Elrontottuk, ennyi történt

A Mercedes vezére szerint semmi rejtélyes nincs az idei gyengébb szereplésükben, rosszul mérték fel az autójuk viselkedését, csak ennyi történt. A többiek jobb munkát végeztek, de szerinte jövőre felzárkózhatnak.

Ugyan sokak szerint 2023-ban visszatérhet a világbajnoki harcba a Mercedes, de Toto Wolff szerint ha ez sikerül, azt hátrányból tudják csak megtenni: egyértelműen a Red Bull a favorit, az energiaitalosok előnyből várhatják a következő szezont. A Mercedes a jelek szerint kitart a speciális autókoncepció mellett, mert rátalált a megoldásokra, de ezeket idén már nem tudja megcsinálni azzal együtt sem, hogy Austinban hoz még egy utolsó fejlesztési csomagot. 

„Egyértelmű, hogy rengeteg fejlesztési időt vesztegettünk el, amíg megoldottuk a delfinezést és a pattogást és a hasonló gondokat” – mondta Wolff a Channel 4-nak adott interjújában.

-00122028_316_1



„Emiatt világos, hogy a Red Bull van kedvezőbb helyzetben nemcsak idén, de jövőre is. Ugyanakkor ha mi folytatjuk a fejlesztéseket és mindent megértünk, akkor szerintem hamra fel tudunk zárkózni. Ez most egy olyan feladat, hogy a munka közben tanulunk, mert a szimulációink nem mindig azt mutatják, amti az autó a pályán csinál, de ez teszi érdekessé” – tette hozzá a Mercedes csapatvezetője.

A csillagosok az autó egyensúlyproblémái és pattogása miatt a szezon első felét elvesztették a más jellegű fejlesztések terén, csak ezek megoldására koncentráltak, így itt pláne lelépte őket a Red Bull és a Ferrari, bár bizonyos pályákon így is versenyképesek tudtak lenni, de a fejlesztési lépcsők terén egyértelműen a riválisok mögött vannak még.

„Évek óta beszéltünk arról, hogy egyszer minden sorozat megszakad, egyetlen sportban sincs olyan csapat, amely minden vb-címet megnyer. Most ez történt, méghozzá azért, mert rosszul értelmeztük a fizikát. Ebben nincs semmi rejtélyes, megvannak a megfelelő embereink, az eszközeink, az anyagi hátterünk. Egyszerűen azt mértük fel rosszul, hogy hogyan működik az autó. Fontos elismerni, hogy mi nem végeztünk olyan jó munkát, mint a srácok Milton Keynesben és Maranellóban. Szerintem egyébként nyárig a Ferrarié volt a legjobb autó, de nem tudták ezeket pontokra váltani” – fejtette ki a véleményét Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: