DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

„Latifinek többször kellene a tükröt néznie”

A Szingapúri Nagydíj első köreiben a falra szorított és emiatt kieső kínai szerint egyértelmű, hogy a Williams kanadaija hibázott – aki viszont saját bevallása szerint nem látta az Alfa Romeót.

A számos szingapúri incidens közül Guanyu Zhou és Nicholas Latifi ütközése volt az első a versenyen: még csak az első köröknél jártunk a vizes pályán, amikor a kínai kívülről próbált elmenni a Williams versenyzője mellett, aki viszont mintha nem észlelte volna maga mellett az Alfa Romeót, így folyamatosan balra húzódott. Ennek összeérés, falnak ütközés és dupla kiesés lett az eredménye, Latifi pedig a történtek után öthelyes rajtbüntetést is kapott a soron következő Japán Nagydíjra.

latifi-zhou-crash



Maga Zhou úgy véli, teljesen egyértelmű, hogy ki hibázott, egyúttal oda is szúrt finoman az ülését a szezon végén elveszítő kanadainak: „Az előtte lévő körben majdnem a falba rakott a 8-as kanyarban. Itt pedig elég mélyen fordult a 3-asban, védekezni készült a 4-esben és az 5-ösben, ezért úgy voltam vele, kívülre megyek. Egymás mellett haladtunk, a következő pedig, amit láttam, hogy teljesen balra húzódik. Ezzel pedig a falba rakott” – mondta el a kínai a Formula.hu jelenlétében.

„Kicsit szükségtelen volt az egész, hiszen még csak a verseny harmadik-negyedik körében jártunk. Többet kellene a tükröt néznie. Nem sok mindent tehettem. Ott voltam mellette, de egyszerűen úgy döntött, hogy teljesen rám csukja az ajtót és a falra szorít. Ezután eltört az első felfüggesztés. Kár érte, mert úgy érzem, megvolt a tempónk. Persze volt egy kis gondunk a rajtnál, de ez nem ideális, mert próbáltunk fair módon versenyezni, de ha semmi helyet nem hagysz magad mellett, az nem versenyzés.”

Természetesen Latifi is elmondta, hogyan látta a történteket – pontosabban hogyan nem látta: „Meg kell néznem a visszajátszásokat, mert amikor kigyorsítottam a 3-as kanyarból, a bal tükrömbe nézve nem láttam, van-e ott valaki. Nyilván a végén visszahúzódtam az ideális ívre a féktávon. Gondolom, ott volt, de még nem láttam a felvételeket. Egyszerűen nem láttam, ki van ott, mert annyira szélesen fordultam, hogy épp olyan helyen haladt, ami a tükörben nem érzékelhető. Utána defektet kaptunk és megsérült a felfüggesztés, úgyhogy ki kellett állnunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: