Még hat versenyhétvégén ül az Alpine-ban Fernando Alonso, mielőtt átigazol az Aston Martinhoz, ahol egyébként már nagyon várják azzal együtt is, hogy tudják: negatívumokat is visz magával. A kétszeres világbajnok idei autója a középmezőny élén foglal helyet, de már az Astonhoz távozásakor is kijelentette: ez lényegtelen, vagy van esély a győzelemre, vagy nincs és ha utóbbi a válasz, akkor teljesen mindegy, hogy a negyedik vagy a hetedik legjobb autót kell vezetnie.
Ebből kiindulva válaszolt arra is, hogy van-e esélye úgy búcsúzni (ismét) Enstone-tól, hogy dobogóra áll vagy futamot nyer.
„Szerintem most pontosan ugyanott állunk a mezőnyben, ahol egész évben is voltunk. Úgy gondolom, hogy éppen a három topcsapat mögött vagyunk, szóval alapesetben a természetes pozíciónk a hetedik és a nyolcadik hely. Ahhoz, hogy ennél előrébb végezzünk valahol, segítségre van szükségünk a topcsapatoktól” – idézi Alonso szavait a RacingNews365.com.
„Voltak olyan helyszínek, mint például Spa, ahol a büntetések miatt jóval előrébbről rajtolhattunk, akár a harmadik helyről is, de a verseny végén így is visszakerültünk a helyünkre. Szerintem jó formában vagyunk, kiegyensúlyozottabbak vagyunk akkor is, ha mostanában nem volt minden tökéletes. De még mindig van min javítanunk ahhoz, hogy teljességgel tiszta hétvégéket fussunk. H aezt megtesszük, akkor folyamatosan hozhatjuk a pontokat” – mondta a spanyol, aki szerint a dobogó még a negyedik legjobb autóval is csak valami extém helyzetben, káoszfutamon jöhet össze.
Alonso szavai ellenére ő csak a kilencedik, Esteban Ocon pedig a nyolcadik helyet foglalja el az egyéni pontversenyben, mert a McLarennel Lando Norris még stabilabb teljesítményt nyújt: 22 ponttal vezet Ocon és 27-tel Alonso előtt, ezt kellene ledolgozniuk a folytatásban, ha tényleg el akarják foglalni az említett helyüket. A dobogós megjegyzés viszont alighanem helytálló: az eddigi 16 nagydíj 48 dobogós helyezése közül 47-et a három topcsapat (Red Bull, Ferrari, Mercedes) pilótái vittek el, azt az egyet pedig éppen Norris. Az arányt tovább rontja, hogy a két sprint összesen hat pódiumos pozícióját is a hat topautó sajátította ki magának.