DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Újabb ötlet érkezett a rajtrács rendezésére

A rengeteg büntetés miatt komoly problémát okozott a rajtrács felállítása Monzában. A káosz elkerülésére nemrégiben az Alpine sportigazgatója is tett egy javaslatot.

Mivel rengetegen kaptak büntetést az erőforrás egyes elemeinek cseréi, valamint egyéb szabálytalanságok miatt, így az Olasz Nagydíj rajtrácsa nem igazán emlékeztetett arra az eredményre, amit az időmérő edzés végén láthattak a rajongók.

Az eset önmagában sokakat zavart, komolyabb visszhangja azonban akkor lett az ügynek, amikor az FIA majdnem négy órával a kvalifikáció után adta ki a hivatalos rajtlistát. A mezőny tagjai gyakorlatilag egyöntetűen úgy érzik, hogy változásokra lenne szükség, az Alpine sportigazgatója pedig elárulta, valójában pontos irányelvek mentén alakítják ki a rajtrácsot, de ezt valahogyan egyszerűsíteni kellene.



„2020-tól kezdve kialakítottunk bizonyos irányelveket és úgy gondolom, hogy a rajtrács pontosan úgy alakult ki, ahogy az abban szerepel. Ezt az irányelvet az F1 és az FIA közösen dolgozta ki, amit azóta következetesen alkalmaztak, szóval nem hiszem, hogy bármi meglepetés lett volna ebben. Lehettek azonban olyanok, akiknek ez nem volt meg, és egyetértek azzal, hogy 3 órát és 45 percet várni erre kicsit sok. Szerintem viszonylag egyszerű lenne, ha akkor tennék közzé a rajtrácsot, amikor az utolsó autó áthalad a célvonalon, azzal a kitétellel, hogy a lista még változhat. Az összes ismert büntetést be tudnák illeszteni, és ez mindenkinek jobb lenne” – mondta Alan Permane.

A szakember azt sem tartaná rossz ötletnek, ha egy program rendezné sorba a pilótákat, előre megadott szempontok szerint.

„El tudom képzelni, de nem vagyok szakértő! Azt tudnák, hogy mondjuk a kvalifikáció első helyezettje 10 helyes büntetést kap, de a kvalifikáció végén így is minden információval rendelkeznek, és megvizsgálják. Nem igazán tudom, miért tartott ilyen sokáig Monzában, valószínűleg mindent kétszeresen, háromszorosan ellenőriztek. Négy órával a verseny kezdete előtt kellene közzé tenniük a rajtrácsot, így bármi, amit szombat este kapunk, az egy bónusz, és közzé tehetnek egy ideiglenes rajtrácsot. Persze azt is megértem, hogy a médiának és nekünk is fontos, hogy elkezdhessük elemezni a stratégiákat és az ehhez hasonló dolgokat” – zárta gondolatait Permane.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: