Nem sokkal a harmadik szabadedzés kezdete előtt tudta meg Nyck de Vries, hogy márpedig most debütálni fog az F1-ben a Williamsszel Alexander Albon vakbélműtétje miatt, a fiatal holland pedig 101%-ot hozott ki ebből a hétvégéből. Élete első F1-es időmérőjén a semmiből beugorva legyőzte Nicholas Latifit, bejutott a Q2-be, majd a büntetések miatt végül a nyolcadik helyről rajtolhatott és ezt követően végig a pontszerző helyeken, vagy azok közvetlen közelében autózott. A hajrában meg is tudta ezt őrizni és Daniel Ricciardo kiesése után a kilencedik helyen ért célba, vagyis rögtön két pontot szerzett élete első Formula-1-es futamán.
„Az elmúlt 24 óra egyszerűen egy álom volt” – kezdte értékelését a pilóta a Formula.hu mikrofonja előtt.
„Nem igazán volt időm gondolkodni, mert minden nagyon gyorsan történt. Elég rosszul aludtam, az izgalom átcsapott idegességbe, az egész éjszakát ébren töltöttem, de talán ez segített. Csak a munkára figyeltem, aztán a rajtom nem sikerült túl jól, csak pont annyira, hogy meg tudtam őrizni a pozíciómat. Az volt a kulcs számomra, hogy elkapjam a ritmust az elején és ne csússzak vissza. Elégedett voltam a stratégiánkkal és az autó is gyorsnak tűnt. Változtattunk egy kicsit az első és a második etap között, sok segítséget kértem a csapattól azzal kapcsolatban, hogy a szélárnyékban hogyan változik az egyensúly és hogyan kell azt kezelni és bár tudom, hogy kaptunk segítséget a büntetésekkel és a kiesésekkel, de ezt senki sem veszi el tőlem” – mondta boldogan a holland.
„Kicsit jojózás volt ez az egész. Néha közelítettem Pierre-hez (az előtte lévő Gaslyhoz), nyithattam a DRS-t, egyszer igazából meg is próbáltam... hát nem támadni, inkább csak nyomás alá helyezni. De végül nagyon gyors volt és örülök, hogy így alakult a futam, ahogy” – tette hozzá a DRS-vonattal kapcsolatban. Azt nem tagadta, hogy egy F1-es futam így beugrásként kissé megterhelő fizikailag...
„Hogy hogyan vagyok? Fáradtan. Egyébként nem izzadtam sokat, de a karjaim, a vállaim... elfáradtak” – mondta.
Kollégánk, Mészáros Sándor kiszúrta, hogy a futam előtt a holland pilóta honfitársával, Max Verstappennel beszélgetett, így rá is kérdezett: mi volt a téma a rajtot megelőzően?
„Kedves volt. Váltottunk pár üzenetet tegnap este és még ma reggel is, Lewis is gratulált, mindenki kedves és támogató volt velem. Max pedig csak odajött hozzám és mondta, hogy minden rendben lesz, minden jó lesz, te is jó leszel, csak rajtolj egy jót és minden rendben lesz. Nagyra értékelem a többiek támogatását és nagyon köszönöm a szurkolóknak is, akik támogattak és engem szavaztak meg a nap versenyzőjének” – válaszolta a Williams újonca.
A jövőjével kapcsolatban még semmi sem dőlt el, állítólag lehet esélye arra, hogy 2023-ban már az egész évet egy F1-es autóban töltse, de most is kiemelte: ez nem csak rajta múlik és nem is feltétlenül csak a teljesítményén, úgyhogy azt majd meglátják, de az biztos, hogy ezt a hétvégét senki sem veheti el tőle. Érdekes jelenet volt, hogy az interjú egy ponton megszakadt, mert a nyilatkozó De Vrieshez odalépett Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője és gratulált neki a teljesítményéhez.
A pilóta elárulta azt is, hogy még nem volt tisztában minden funkcióval a kormányon, így csak az érzéseit kommunikálta a rádióban, a csapat pedig pontosan megmondta neki, hogy mit és hogyan csináljon. Számára könnyebbséget jelentett az, hogy nem kellett gondolkodnia, csak kért és kérdezett, a csapat pedig megoldotta a problémát. A futam elején is az jelentett neki gondot, hogy nem érezte még komfortosan magát az autóban, így főleg a Lesmókban túl szélesre sodródott, amiért kapott is egy fekete-fehér zászlót, de a beállítások módosítása után ez megoldódott.
Más kérdés, hogy a futam után beidézték a stewardokhoz...