Stefano Domenicali, az F1 vezérigazgatója korábban október elejére ígérte, hogy közzéteszik a 2023-as Formula-1-es versenynaptár első változatát, ennek ellenére a sajtó képviselői már láthattak néhány tervezetet – ahogy arról mi is többször beszéltünk már a Formula Podcast adásaiban. Az F1-Insider.com szaklap most meg is szellőztetett egy teljes menetrendet, amely alapján a híreknek megfelelően rekordot jelentő 24 állomást tartalmazhat a következő idény, s amelyben a várakozásoknak megfelelően sem a Francia, sem a visszatérési szándékait 2024-re csúsztató Dél-afrikai Nagydíj nem kapott helyet.
A lap szerint a szezon ritkán látható korai időpontban, március 5-én startolna a Bahreini Nagydíjjal, amelyet követne Szaúd-Arábia és Ausztrália. Április közepére van betervezve a Kínai Nagydíj, ám a legtöbb kérdőjel a sanghaji futam körül van, mindenekelőtt a koronavírus-járvány miatti korlátozások okán. A RacingNews365.com pedig arról írt velük kapcsolatban, hogy a promóter inkább őszi időpontot szeretne a versenynek, míg az F1 ragaszkodna a tavaszi dátumhoz. Mindenesetre úgy hírlik, amennyiben a Covid vagy akár a helyi választások miatt kiesne Kína, nem pótolnák másik helyszínnel a viadalt.
Változás még, hogy Baku néhány korábbi alkalomhoz hasonlóan újfent április végére kerülne, megelőzve a Miami Nagydíjat, amely ezúttal sem került párba a Kanadai Nagydíjjal, a két észak-amerikai állomás közé ugyanis tripla forduló formájában zsúfolnák be Imolát, Monacót és Barcelonát. Egyébként összességében elmondható, hogy a tervezet alapján nem igazán látszik az a törekvés, hogy jobban földrajzilag csoportosítaná a versenyeket a vezetőség: az említett Miami és Montreal mellett például az érkező Katar is önmagában áll október elején (bár a pálya felújítása, amely miatt a MotoGP-ben sem évadnyitóként kerül sor a losaili futamra, behatárolja a lehetőségeket), míg a szintén új Las Vegas-i Nagydíj pedig Abu Dhabival alkot egy párt a szezon novemberi zárásaként.
A legszembetűnőbb változás amúgy, hogy a Belga Nagydíj elmozdulna a hagyományos nyári szünet utáni időpontjáról: a tervezet szerint a Hungaroring előtt látogatna Spába a mezőny, azaz gyakorlatilag a kieső Francia GP helyét venné át a futam a menetrendben. Mindez azt is jelenti, hogy a Holland Nagydíj csúszik előre a vakáció utáni első állomás pozíciójába. Érdemes még azt is megjegyezni, hogy az említett Imola–Monaco–Barcelona hármas mellett lenne még egy hármas forduló Austinnal, Mexikóvárossal és Interlagossal októberben-novemberben.
Fontos megjegyezni, hogy az alábbi naptártervezet még csak egy sajtó által megszellőztetett változat, a hivatalos változattal meg kell várni a Formula-1 októberi bejelentését. Domenicali elmondta, hogy azért is várnak a közzététellel, hogy az utolsó kérdőjelek is kiegyenesedjenek, s egyből egy végleges(nek szánt) verziót adhassanak ki, amelyet jóvá is hagyhat majd a Motorsport Világtanács.
Így nézhet ki a 2023-as F1-es versenynaptár:
Március 5.: | Bahreini Nagydíj, Szahír |
Március 19.: | Szaúd-arábiai Nagydíj, Dzsidda |
Április 2.: | Ausztrál Nagydíj, Melbourne |
Április 16.: | Kínai Nagydíj, Sanghaj |
Április 30.: | Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku |
Május 7.: | Miami Nagydíj, Miami |
Május 21.: | Emilia-Romagna-i Nagydíj, Imola |
Május 28.: | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Június 4.: | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Június 18.: | Kanadai Nagydíj, Montreal |
Július 2.: | Osztrák Nagydíj, Spielberg |
Július 9.: | Brit Nagydíj, Silverstone |
Július 23.: | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
Július 30.: | Magyar Nagydíj, Hungaroring |
Augusztus 27.: | Holland Nagydíj, Zandvoort |
Szeptember 3.: | Olasz Nagydíj, Monza |
Szeptember 17.: | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr |
Szeptember 24.: | Japán Nagydíj, Suzuka |
Október 8.: | Katari Nagydíj, Doha |
Október 22.: | USA Nagydíj, Austin |
Október 29.: | Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros |
November 5.: | Sao Pauló-i Nagydíj, Interlagos |
November 18.: | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas |
November 26.: | Abu Dhabi Nagydíj, Yas Marina |