DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 6. vasárnap
F1

Gyanakszik a Ferrari a Red Bull könnyebb karosszériája miatt

Nem vádolta meg a rivális csapatot, de Mattia Binotto megjegyezte: a költséglimit miatt a Ferrari biztosan nem tudna új karosszériát bevezetni a szezon során. Felvetette a gyakran ismételt kérdést, vajon az FIA megfelelően ellenőrzi-e a kiadásokat.

A német sajtó számolt be a Belga Nagydíj előtt arról a hírről, hogy tetemes pontelőnye ellenére a Red Bull egy könnyített karosszérián dolgozik: a szezon kezdetén a többi csapathoz hasonlóan jelentősen átlépték a 798 kilogrammos minimumlimitet, a szóban forgó karcsúsítás azonban 4 kilót is lefaraghat a jelenlegi versenysúlyból. A karosszéria ilyen mértékű változtatása hivatalos töréstesztet igényel, amelyre a csapat már bejelentkezett az FIA-nál a sajtóértesülés szerint.

A spái versenyhétvége dominanciája azonban még nem az új karosszériának volt köszönhető: Christian Horner csapatfőnök leszögezte, Belgiumban nem volt könnyebb a monocoque, a következő pár versenyen pedig szintén a jelenlegi verziót fogjuk használni.

A Ferrari azonban gyanakodva kapta fel a fejét a jelentős súlycsökkentés hírére. Mattia Binotto arra célzott, hogy csak a költséglimit kijátszásával lehetséges ilyen volumenű fejlesztés a szezon hajrájához közeledve, hogy egy csapat beleférjen az infláció miatti emeléssel együtt 145 millió dolláros büdzsébe.



„Nagyon kevés FIA-alkalmazott ellenőrzi a limitet” – jelentette ki Binotto a BBC Sportnak. „Ezen változtatni kell a jövőben, mert nagyon rossz lenne, ha egy pénzügyi szabály határozná meg a bajnokságot, nem technikai vagy sportszakmai előírások. Nem tudom, min ügyködnek, van-e nekik könnyebb karosszériájuk vagy sem, de a költséglimit mindig aggályokra ad okot. A pénzügyi szabályozások dönthetnek a csapatok között, tekintve, hogyan értelmezik és tartják be őket. Tudjuk, hogy erős FIA-ra van ebben az esetben szükség, különben a szabály nem lesz méltányos és igazságos.”

„A Ferrari nem lenne képes arra, hogy könnyített karosszériát vagy új karosszériát vezessen be a szezon során, egyszerűen a költségsapka miatt. Nagyon meglepne, ha egy csapat megengedhetné ezt. Ha pedig mégis, újra a szabályoknál tartunk, vajon elég igazságosak-e, megfelelően ellenőrzik-e” – folytatta Binotto.

Ehhez hasonlóan a Mercedes is leszögezte, költségplafon mellett nem fér bele új karosszériát fejleszteni szezon közben: „Nem tudnánk a szezon ezen szakaszában. Jelentős a túlsúlyunk, amit még nem sikerült megoldani, mert különböző alkatrészeket próbálgatunk ki az autókon, hogy a problémáinkat megoldjuk, ezért egyszerűen nem fér bele és pont. Szóval a költségsapka bevezetése abszolút elérte a célját, a nagycsapatok nem tudják szórni a pénzt” – nyilatkozta Toto Wolff.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: