Jól leképezte a Mercedes 2022-es szezonját a Belga Nagydíj hétvégéje: szombaton még a vártnál jóval nagyobb hátrányban végeztek az időmérőn – Lewis Hamilton 1,8 másodpercet kapott a leggyorsabb Max Verstappentől! –, vasárnap azonban már biztatóbb volt a tempó, George Russell pedig nem sokkal maradt le a dobogóról. A kvalifikáció után Hamilton beszélt arról, hogy a W13-ast nem zárta a szívébe, a spái forduló végeztével pedig Toto Wolff csapatfőnök fogalmazott hasonlóan:
„Nem hiszem, hogy a legkiemeltebb helyet fogja megkapni a stuttgarti Mercedes Benz Museumban. Lehet, hogy inkább egy szűk barlangba fog kerülni” – mondta el a Formula.hu jelenlétében. Wolff aztán részletesebben is beszélt a teljesítménybeli ugrálásokról, valamint arról, hogy hogyan állnak jelenleg a „zéró oldaldobozos” koncepciójukhoz vagy annak hanyagolásához:
„Nehéz megbirkózni ezekkel az ingadozásokkal. Szombaton teljesen a várakozások alatt teljesítettünk, legyőztek minket az Alpine-ok, Albon is hihetetlenül erős volt. Valtteri is ott lett volna, talán Norris is. Aztán a futamon meg olykor három másodperccel vagyunk gyorsabbak. Nagy kérdés, hogy mi történik. Nem itt kellene állnunk a struktúrát és az autóval kapcsolatos tudást illetően, de ezzel most ez van. Nagyon nehéz, mivel egyértelmű, hogy egy bizonyos koncepció szerint építettük az autót. És nem kísérletezhetünk rengeteg idén: akárhogy is döntünk a jövő évet illetően, alaposan mérlegelnünk kell.”
„Nyilvánvaló, hogy az adatok nem a várt eredményt hozzák, nincsenek összhangban a valósággal. Jelentős kilengések vannak a teljesítményünkben, amelyeken nem tudtunk úrrá lenni” – folytatta a konstruktőri címvédő vezetője. „De ha drasztikusan változtatunk a koncepción, honnan tudhatjuk, hogy az lesz a jobb irányba, hiszen egyértelmű, hogy némileg hátrányból indultunk. Ez is része lesz a döntési folyamatnak a következő hetekben, már zajlanak az egyeztetések.”
Arra a kérdésre, hogy már most inkább a 2023-as autó fejlesztésére fordítják-e a figyelmüket, Wolff így reagált: „Úgy gondolom, még mindig célunk, hogy futamokat nyerjünk idén. Ha ezt Budapesten mondtam volna, az lenne a reakció, hogy ez nagyon is lehetséges. Ma viszont már hülyének tűnök emiatt. De lesznek olyan pályák, amelyek sokkal jobban fognak passzolni az autónkhoz, mint ez” – fogalmazott a Mercedes csapatvezetője, hozzátéve ismét, hogy számára a csapatok értékelésében nem számít a második vagy a harmadik hely, inkább az egyes nagydíjhétvégékből szeretnék kihozni a maximumot.