DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 26. kedd
F1

Hétfőn dőlhet el Piastri jövője

Az FIA szerződéseket felügyelő bizottságának hétfői ülésére vár az Alpine és a McLaren, mindkét csapat abban reménykedik, hogy jogosan tart igényt Oscar Piastri szolgálataira.

Hétfőn tárgyal Oscar Piastri ügyéről a CRB: az FIA versenyzői szerződéseket felügyelő testülete megvizsgálja az ausztrál versenyző kontraktusát és döntenek majd arról, hogy melyik alakulat tarthat igényt jogosan a szolgálataira. Ha ez megtörténik, rendeződhetnek a sorok a 2023-as pilótaösszeállításokat illetően

Piastri, az F2 2021-es bajnoka főszereplővé lépett elő a pilótapiacon: miután kiderült, hgy Fernando Alonso jövőre az Aston Martinnál folytatja pályafutását, az Alpine a csapat által évek óta patronált ifjoncot nevezte meg utódként, aki azonban a közösségi médián keresztül tudatta, hogy nem áll szándékában a francia csapat kötelékében versenyezni. Mint kiderült, azért, mert aláírt az év végi távozásra kényszerülő Daniel Ricciardo helyére a McLarenhez. A nagy patthelyzetet a CRB döntése fogja megoldani, amelyre azonban hétfőig várni kell, ráadásul mindkét érintett formáció úgy véli, hogy jogos az igény Piastrira.

„Nagyon” – felelte Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke arra a kérdésre, hogy mennyire bizakodóak azzal kapcsolatban, hogy a CRB nekik, azaz Piastri nevelőegyesületének ad igazat hétfőn. „Mindkét fél vitatja a helyzetet, de Oscar tavaly novemberben aláírt hozzánk. Vannak bizonyos dolgok, amiknek benne kell lenniük a szerződésben és biztos vagyok benne, hogy ezek benne is vannak.”

Arra a felvetésre, hogy a botrányos események sorozata után az Alpine azért szeretne nyerni a CRB-nél, mert mindenképpen Piastrit akarják 2023-ban az autóba ültetni, Szafnauer megjegyezte: „A jó döntés meghozatalához teljeskörű információkra van szükségünk, ehhez pedig előbb meg kell várnunk a döntést.” Mint ismeretes, a kurta-furcsa pilótakeringő kezdetekor, a nyári szünet elején Szafnauer jelezte: amennyiben nem sikerül megtartani Piastrit, kárterítési pert indítanak majd a pilóta és a Mark Webber nevével fémjelzett menedzsmentje ellen, mivel az elmúlt néhány év során eurómilliókat invesztáltak Piastri pályafutásába. 

-00122027_296



Az Alpine-főnök nem zárja ki annak lehetőségét, hogy Piastri a történtek ellenére náluk versenyezzen 2023-ban, példaként pedig azt a helyzetet hozta fel, amikor 2004-ben Jenson Button aláírt a Williamshez, ám a CRB döntése nyomán a BAR-Hondánál kellett maradnia. „Úgy gondolom, hogy amikor van egy érvényesnek vélt szerződésed egy versenyzővel, aki aláírt valami más is, akkor logikus lépés a CRB-hez fordulni. Történt már ilyen máskor is, például amikor Jenson Button aláírt a Williamshez, de a BAR-Honda jogosan élt az opciós jogával. Jenson akkor nagyon szeretett volna a Williamshez menni, de a BAR-Honda nyert a CRB-nél, végül pedig Jenson és a csapat között olyan jó kapcsolat alakult ki, ami világbajnoki címet eredményezett. Igaz, hogy az már a Honda távozása után történt, de ugyanaz a csapat volt” – fogalmazott Szafnauer, aki igyekezett azt hangsúlyozni, hogy nem vált fagyossá a viszony Piastrival, aki elmondása szerint ezen a hétvégén a csapat enstone-i központjában szimulátoros munkával segíti az alakulatot.

Spában a paddockban egyébként slágertéma, hogyan alakulhat a helyzet a CRB döntése után: az Alpine-t is, a McLarent is számos pilótával hírbe hozták az elmúlt napokban, az érintettek azonban igyekeznek titkolózni. A franciákkal összeboronálták már az ellentáborból távozni kényszerülő Ricciardót, felmerült Mick Schumacher neve is, míg a McLarenről úgy hírlik, hogy a Piastri-ügy elvesztése esetén az IndyCarból hozhatnak versenyzőt, akár Alex Palout, akár Colton Hertát, akár Pato O’Wardot. A csapatok vezetői a színfalak mögött nyilvánvalóan tárgyalnak és több vasat tartanak a tűzben, ugyanakkor a nyilvánosság előtt felveszik a pókerarcot.

„Semmiképpen sem szeretnénk nevekről vagy lehetséges forgatókönyvekről beszélni, mert nem akarunk szalagcímeket gyártani. Most a versenyre összpontosítunk, a jövő héttől pedig a jövővel kapcsolatos kérdések megoldásával fogunk foglalkozni” – mondta a McLaren főnöke, Andreas Seidl. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: