DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Sajtó: Megállapodhatott az Audi és a Sauber

Értesülések szerint a Volkswagen F1-be igyekvő két márkája közül a négykarikások tehetnek előbb bejelentést, akár már a Belga Nagydíjon. A projekt részletei is körvonalazódni látszanak.

Bár a hivatalos megerősítés még várat magára, hosszú hónapok óta tényként kezelik Formula-1-es berkekben, hogy a Porsche és az Audi is beszáll a száguldó cirkuszba 2026-ban, amikor érkeznek az új motorszabályok. Eleinte úgy tűnt, hogy a várhatóan a Red Bull-lal partnerségre lépő Porsche tehet előbb bejelentést, még egy augusztus 4-i dátumról is írt egy kiszivárgott dokumentum, ám mivel az erőforrásokkal kapcsolatos előírásokat csak a múlt héten véglegesítették, elmaradt a várva várt hivatalos kinyilatkoztatás.

Az Autosport most arról ír, hogy akár az Audi be is előzheti őket ezzel. A szaklap úgy tudja, hogy megköttetett a megállapodás a négykarikás márka és a Sauber között, amely jelenleg Alfa Romeo név alatt szerepel az F1-ben (s amellyel szoros együttműködést alakítottak ki Frederic Vasseur csapatvezető szerint). A portál szerint még az is előfordulhat, hogy a felek már a hétvégi Belga Nagydíjon hivatalosan bejelentik a terveiket.

sauber-alfa-2022-hun-f1



A projekt is körvonalazódni látszik. Az Autosport úgy tudja, eleinte a McLarennel állt volna össze az Audi, ám ez az együttműködés kútba esett, s bár a Williams és az Aston Martin is felmerült lehetőségként a német gyártó számára, végül a Sauber mellett voksoltak – ahogy arról már a Formula.hu is beszámolt több héttel ezelőtt.

Úgy hírlik, az Audi többet fizetne kisebb részesedésért a Sauberben, mint amennyit az Andretti ajánlott még tavaly, amikor fel akarták vásárolni az istállót. Szintén előnyösebbnek tűnik ez az üzlet a svájci alakulat szempontjából amiatt, mert így gyakorlatilag gyári csapat státuszba kerülhetnének az Audi partnereként, ahogy ez igaz volt rájuk a BMW-s korszakban 2006 és 2009 között. Ezzel kapcsolatos érdekesség, hogy az Audi jelenlegi elnök-vezérigazgatója, Markus Duesmann annak idején a BMW Saubernél volt a fejlesztések vezetője, azaz jól ismeri a csapatot.

Az Autosport arról is ír, hogy a karosszériát továbbra is Hinwilben építenék, már csak azért is, mert ott található az egyik jelenlegi legfejlettebb szélcsatorna is. A hajtáslánc ugyanakkor az Audinál, Neuburgban készülne – ebben eltér a felvázolt projekt a Red Bull–Porsche együttműködéstől, ahol várhatóan az erőforrás egyes részeit az energiaitalosok új Milton Keynes-i motorrészlegének gyártanák.

Az is valószínűnek tűnik, hogy az Audi is létre fog hozni egy új vállalatot az F1-es projekt számára. Ennek élére sajtóhírek szerint Adam Baker kerülhet, aki 2021-ben csatlakozott az Audihoz, korábban pedig a BMW-nél dolgozott, de esélyes lehet a vezető pozícióra az Audi Sport jelenlegi elnöke, Julius Seebach is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: