DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 27. szerda
F1

Villeneuve: Így ne nyerjünk vb-címet

Nem érti Charles Leclerc hibáját az 1997-es világbajnok: Ausztriában még bírta a nyomást. A kanadai a Ferrari produkciójával sem elégedett, ami Carlos Sainz stratégiájában nyilvánult meg.

A Francia Nagydíj fordulópontjáig, Charles Leclerc 18. körben történt kicsúszásáig egy újabb Ferrari–Red Bull csata bontakozott ki: Max Verstappen kitartóan, DRS-távolság közelében üldözte idei fő riválisát, egy körrel az incidens előtt pedig elévágással próbálkozott. Az 1997-es világbajnok, Jacques Villeneuve örült volna, ha az összecsapás kiteljesedik a folytatásban.

„Jó volt ez a verseny, de lehetett volna sokkal jobb is. Ilyen óriási hőségben minden összetevő megvolt egy remek harcra. Leclerc és Verstappen tempója azonos volt, de Leclerc újabb hibát követett el, amit nem kellett volna. Ő is elismeri, az ilyenek miatt nem érdemli meg a bajnoki címet” – mondta a Formule1.nl-en vezetett blogjában Villeneuve.



„Nem is értem, Ausztriában tökéletesen bírta a nyomást. Ez a nagy különbség Verstappenhez képest, akivel nem történik ilyen. Ha őt legyőzi Leclerc, általában második helyen végez, így pedig nem fog egyhamar megfordulni ez a különbség. Van tehát egy bajnokságunk két többé-kevésbé egyenlő autóval, de egyikük mégis nagy előnnyel vezet. Ez a legjobb példa arra, hogy ne nyerjünk vb-címet” – kritizálta Leclerc-t az egykori Williams-pilóta.

De nem csupán Leclerc, a Ferrari is rosszul vizsgázott Paul Ricard-on Villeneuve szerint: a csapat miatt az utolsó helyről végül ötödik pozícióba felzárkózó Carlos Sainz oldalán úszott el néhány elérhető pont.

„Sainz nem volt boldog. Először is a bokszkiállása sült el rosszul, aztán büntetést kapott emiatt, amivel szerintem akkor jártak volna jól, ha utólag adják hozzá az idejükhöz. Sainz briliáns manővert hajtott végre Perezzel szemben, és úgy tűnt, megvan a tempója elszakadni. Ezután a Ferrari hezitált a bokszfalon, ez pedig pontokba került Sainznak. Úgy hangzott, mintha nem bízna a csapatban, de ne feledjük, csak részleteket hallunk a rádiókommunikációból. A csapatnak rendelkezésére állnak adatok, ismerik a gumik állapotát. De ha ki kell hozni, akkor hozzák korábban, úgy lett volna ideje felzárkózni” – vélekedett Villeneuve, aki szerint a második kiállás lehetett indokolt, de az időzítése téves volt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: