DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Mi várható az Osztrák Nagydíjon?

Összedolgoznak-e a Ferrarik és a jónak tűnő versenytempójukkal tudnak-e mit tenni Max Verstappen ellen? Milyen gyorsan előzi meg az egyenesben harmatos Mercedest Perez? Meddig jön fel Alonso?

A sprintes hétvége specialitása az, hogy az "igazi" futam előtt a csapatok kapnak egy kis ízelítőt a versenytempóról, szombaton gyakorlatilag csinálhatnak egy versenyszimulációt, egy hosszabb etapot a sprint során - most is ez történt és bár a főfutam természetesen hosszabb lesz, jobban számít majd a gumikopás, azért így is le lehet szűrni ebből ezt-azt. 

"A csapatok most begyűjthettek sok hasznos adatot a közepes gumin futott hosszú etapjukról. Ez sok információt ad a főfutamra, ami a jelek szerint egykiállásos lesz: a közepeseken való rajtolás, majd a kemény abroncsokra való váltás tűnik a leggyorsabb stratégiának, ezt a mostani gumiteljesítmény is megerősítette. A kétkiállásos terv valamivel lassabb, ha nem történik semmi, de ez egy szűk pálya, ahol nem nagyon lehet hibázni, így nagy az esélye a biztonsági autónak. Ez pedig rögtön kétkiállásossá teheti a versenyt, amit úgy lehet a leggyorsabban abszolválni, ha valaki a közepesre keményet kap, majd a következő kiállásnál lágyakat" - magyarázta a sprintet követően Mario Isola, a Pirelli F1-es főnöke.

A versenytempót illetően a Red Bull és a Ferrari nagyon közel lehet egymáshoz annak ellenére, hogy a sprintet Max Verstappen tulajdonképpen sétagalopp-üzemmódban nyerte. Ennek ugyanis az volt a fő oka, hogy Charles Leclerc és Carlos Sainz egymással viaskodott, itt nagyjából két és fél másodperces előnybe került a holland, majd ugyan a Ferrari valamivel gyorsabbnak bizonyult, sőt Leclerc meg is közelítette a világbajnokot, de nem maradt már ideje arra, hogy igazán megtámadhassa.

rajt_1



"A sprint nyilván nem mutatja meg a teljes képet, de a tempót tekintve elég közel vagyunk a Ferrarihoz. Emiatt nagyon kemény csatára számítok. Nagyon fontos lesz, hogy jó döntéseket hozzunk a stratégiával kapcsolatban a verseny alatt és persze bármi megtörténhet. Nem lesz ez egyértelmű" - figyelmeztetett erre Verstappen, míg a Ferrarinál elsősorban a belharcokat kell letisztázni ahhoz, hogy ne kövessék el megint ugyanazt a hibát, amit szombaton. Laurent Mekies, a maranellóiak sportigazgatója is arról beszélt, hogy szinte egálban van a két topcsapat és bár ők indulnak hátrébbról, de ha jól teszik a dolgukat, akkor bármi elképzelhető számukra. A sprint nagyobb részében Leclerc jobb tempóra volt képes Verstappennél, bár szerinte a holland is spórolt, amikor tudott - a monacói a gumikezelést emelte ki kulcsfaktorként, hosszabb etapokon ez mindenképpen döntő lesz majd.

Ami a belharcokat illeti: Leclerc szerint nem futhatnak bele ebbe megint, míg Sainz leginkább csak hárította az ezt firtató kérdéseket, szerinte nem vesztettek vele olyan sokat - igaz, az adatok nem őt igazolják. Ketten akár két eltérő stratégiát is megpróbálhatnak, hogy levadásszák és nehéz helyzetbe hozzák Verstappent, a sprint alapján Leclerc-nek meg lehet a tempója ahhoz, hogy akár egy az egyben is megvívjon a címvédővel, ha ott tud maradni mögötte a rajtot követően. 

Ebben az ötödik helyről induló Sergio Perez szeretné meggátolni őket és onnan segítene Verstappennek, ehhez viszont át kell ugrania George Russellt: a mexikói szerint a szombati rajtjával most is elégedett lenne és az a célja, hogy már az egyes kanyarig megelőzze a britet. Ha ez nem is sikerül, a hármasig bármi benne lehet, a Mercedes ugyanis egyértelműen lassabb volt az egyenesekben a riválisainál, Russell maga is beszélt arról, hogy a vártnál nagyobb a lemaradásuk - a pálya első felében gyakorlatilag csak a lassú kanyarokból való kigyorsításokat és a hosszú egyeneseket kell megoldani, jók az előzési pontok, így nehéz lesz majd védekeznie Perezzel szemben.

Érdekesek lehetnek az eddig gyorsnak tűnő Haasok, valamint az Alpine-ok is, bár Fernando Alonso a mezőny végéről fog majd támadni - tőle várhatunk látványos és agresszív manővereket, ahogy az alapvetően gyors autóval próbálja áthámozni magát a mezőnyön.

Bonyolíthatja a gumikezelést az eső, amellyel kapcsolatban ugyan azt várják, hogy a futamra már eláll, de minimum lemossa az eddigi gumizást a pályáról és okozhat itt-ott meglepetést.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: