DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Leclerc feszült és szűkszavú, Sainz kevésbé

Hogy lesz-e bármiféle csapatutasítás vagy stratégia a Ferrarinál az Osztrák Nagydíjon, az Mattia Binotto döntése, de a két pilóta nem értett egyet abban, hogy a sprinten mennyi időt veszítettek egymás miatt.

Rendkívül feszültnek tűnt az Osztrák Nagydíj sprintje után Charles Leclerc, akit a rajtnál megelőzött csapattársa, Carlos Sainz, majd a spanyol hibázott, így ismét Leclerc került a második helyre, de Saizn nem igazán hagyta, hogy menedzselje a gumikat és a fékeket, mert elkezdte őt támadni - néhány izgalmas pillanat után aztán a monacói leszakította magáról a másik ferrarist, de addigra Max Verstappen már meglógott az élen. Leclerc a sprintet követő sajtótájékoztatón is szokatlanul szűkszavú és "pattogós" volt, gyakorlatilag semmire sem akart mondani semmit - Sainz többet beszélt, de most először ténylegesen érezhető volt némi feszültség a levegőben...

"Szerintem a tempó tekintetében elég közel voltunk egymáshoz mi hárman. Közülünk valószínűleg én voltam az, aki a leginkább menedzselte a dolgokat az elején és a leginkább nyomta a végén, megpróbáltam valami mást, de nem jött be. Vesztettem egy kis időt Maxhoz képest a Carlosszal folytatott csatával, de Max is menedzselte a dolgait, főleg amint lett egy kis előnye. Holnap a gumimenedzselés nagyon fontos lesz, a Red Bull és a Ferrari közel van egymáshoz" - válaszolt összesen három kérdésre a monacói a Formula.hu jelenlétében.

lecc



Csapattársa, Sainz természetesen nem látott problémát azzal, hogy egymással harcoltak egy olyan eseményen, amelyen csak veszíthettek: "Jó csata volt Charles-lal előbb a rajtnál, majd nem tudom, talán négy-öt körön keresztül. Sajnos nem tudtam őt elkapni a végén, de menedzselnem kellett a gumikat és az akkumulátort is, csak utána tudtam ismét ritmust fogni. Jó móka volt" - értékelt a spanyol.

Sainz azt is hozzátette, hogy szerinte Verstappen végig kontrollálta az eseményeket, így igazából semmit sem vesztettek azzal, hogy egymást lassították a csapatmunka helyett. A végén kaptak még egy közös kérdést arról, hogy összedolgoznak-e, amire Leclerc csak annyit mondott, hogy ez nem az ő döntésük, hanem Mattia Binottóé, Sainz pedig nagyjából ugyanezt mondta el - majd megismételte, hogy szerinte most nem vesztettek érdemi időt egymás miatt, míg Leclerc szerint dehogynem, mert a gumimenedzselés miatt a végén gyorsabbak voltak, csak addigra már ellépett Verstappen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: