DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök
F1

Sainz állt az élre délután, Hamilton szárazon is gyors

Egy Ferrari, egy Mercedes és egy McLaren volt a leggyorsabb lágy abroncson a teljesen száraz délutáni szabadedzésen Silverstone-ban. Verstappennek a negyedik pozíció jutott kezdésként.

A nedves pályás első szabadedzés után a Brit Nagydíj második tréningje már teljesen száraz felületen zajlott, közép-európai idő szerint 17 órai kezdéssel. A megszokottnál több szem szegeződött a Williamsre: a FW44 átfogó fejlesztési csomagját egyedül megkapó Alexander Albon nagy elánnal tesztelt, ezért a megszokottnál jóval több flow-vis festéket kentek az autóra – gyakorlatilag a teljes oldaldobozt beborították piros áramlásjelző anyaggal.



Ami a köridőket illeti, a közepes keveréken a két Ferrari vezetett, Charles Leclerc 1:29,462-t futott, Carlos Sainz pedig egyetlen tizeddel maradt le. A lágy gumik már féltáv előtt felkerültek, az ezt elsőként felrakó Lando Norris belerondított a Ferrarinak jól mutató állásba, mikor az első helyre ugrott – de a legpuhább szettet szintén felrakó Sainz rövidesen visszavette a vezető pozíciót.

1:28,942-es köridejével a spanyol az élen is maradt a leintésig, ő bizonyult az edzésnap leggyorsabbjának – biztató jel a pályafutása első győzelmét üldöző versenyzőnek. Akárcsak az első szabadedzésen, Lewis Hamilton délután is második helyezést szerzett, 0,163 másodperccel Sainz mögött: a Mercedes hazai pályán versenyképesnek tűnik. Igaz, nyolcadik helyével George Russell nem tükrözte a csapattárs teljesítményét, de a versenyszimuláció közben üzenetet kapott arról, hogy a Ferrari tempóját hozza.

Norris az élmezőnyben maradt az eredménylistán, az elsőként megfutott gyorskör harmadik helyet ért az elszámolásnál. A bokszban kevésbé volt szerencsés: egy gyorsnak szánt kerékcsere közben a hátsó emelőt kezelő szerelő leejtette az autót, új emelőt hoztak, hogy ki tudják cserélni a kerekeket.

Az edzés elején hatalmas elfékezést bemutató Max Verstappen végül negyedik helyezést ért el, lemaradása 0,207 másodpercet tett ki Sainzhoz képest. A holland csak 17 kört teljesített, tízzel kevesebbet, mint a spanyol. A közepesen még leggyorsabb Leclerc már dupla ekkora hátránnyal lett ötödik, a monacói mögött következett Fernando Alonso az Alpine-nal, Sergio Perez, valamint az említett Russell. Daniel Ricciardo és Lance Stroll egészítették ki az első tízet – a száradó pályán leggyorsabb Valtteri Bottas éppen kicsúszott onnan 11. helyével. A szabadedzés komolyabb incidens nélkül zajlott, de az Aston Martin garázsában szerelni kellett, Sebastian Vettel padlólemeze sérült menet közben.

A második szabadedzés eredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1 Carlos Sainz FERRARI 1:28.942   28
2 Lewis Hamilton MERCEDES 1:29.105 0.163 21
3 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:29.118 0.176 29
4 Max Verstappen RED BULL RACING RBPT 1:29.149 0.207 18
5 Charles Leclerc FERRARI 1:29.404 0.462 25
6 Fernando Alonso ALPINE RENAULT 1:29.695 0.753 19
7 Sergio Perez RED BULL RACING RBPT 1:29.753 0.811 17
8 George Russell MERCEDES 1:29.799 0.857 29
9 Daniel Ricciardo MCLAREN MERCEDES 1:29.902 0.960 26
10 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:29.942 1.000 17
11 Valtteri Bottas ALFA ROMEO FERRARI 1:30.000 1.058 29
12 Sebastian Vettel ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:30.057 1.115 20
13 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:30.238 1.296 12
14 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:30.263 1.321 14
15 Zhou Guanyu ALFA ROMEO FERRARI 1:30.271 1.329 27
16 Yuki Tsunoda ALPHATAURI RBPT 1:30.338 1.396 29
17 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:30.480 1.538 27
18 Pierre Gasly ALPHATAURI RBPT 1:30.510 1.568 28
19 Mick Schumacher HAAS FERRARI 1:30.609 1.667 29
20 Nicholas Latifi WILLIAMS MERCEDES 1:31.326 2.384 27
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: