A nedves pályás első szabadedzés után a Brit Nagydíj második tréningje már teljesen száraz felületen zajlott, közép-európai idő szerint 17 órai kezdéssel. A megszokottnál több szem szegeződött a Williamsre: a FW44 átfogó fejlesztési csomagját egyedül megkapó Alexander Albon nagy elánnal tesztelt, ezért a megszokottnál jóval több flow-vis festéket kentek az autóra – gyakorlatilag a teljes oldaldobozt beborították piros áramlásjelző anyaggal.
Ami a köridőket illeti, a közepes keveréken a két Ferrari vezetett, Charles Leclerc 1:29,462-t futott, Carlos Sainz pedig egyetlen tizeddel maradt le. A lágy gumik már féltáv előtt felkerültek, az ezt elsőként felrakó Lando Norris belerondított a Ferrarinak jól mutató állásba, mikor az első helyre ugrott – de a legpuhább szettet szintén felrakó Sainz rövidesen visszavette a vezető pozíciót.
1:28,942-es köridejével a spanyol az élen is maradt a leintésig, ő bizonyult az edzésnap leggyorsabbjának – biztató jel a pályafutása első győzelmét üldöző versenyzőnek. Akárcsak az első szabadedzésen, Lewis Hamilton délután is második helyezést szerzett, 0,163 másodperccel Sainz mögött: a Mercedes hazai pályán versenyképesnek tűnik. Igaz, nyolcadik helyével George Russell nem tükrözte a csapattárs teljesítményét, de a versenyszimuláció közben üzenetet kapott arról, hogy a Ferrari tempóját hozza.
Norris az élmezőnyben maradt az eredménylistán, az elsőként megfutott gyorskör harmadik helyet ért az elszámolásnál. A bokszban kevésbé volt szerencsés: egy gyorsnak szánt kerékcsere közben a hátsó emelőt kezelő szerelő leejtette az autót, új emelőt hoztak, hogy ki tudják cserélni a kerekeket.
Az edzés elején hatalmas elfékezést bemutató Max Verstappen végül negyedik helyezést ért el, lemaradása 0,207 másodpercet tett ki Sainzhoz képest. A holland csak 17 kört teljesített, tízzel kevesebbet, mint a spanyol. A közepesen még leggyorsabb Leclerc már dupla ekkora hátránnyal lett ötödik, a monacói mögött következett Fernando Alonso az Alpine-nal, Sergio Perez, valamint az említett Russell. Daniel Ricciardo és Lance Stroll egészítették ki az első tízet – a száradó pályán leggyorsabb Valtteri Bottas éppen kicsúszott onnan 11. helyével. A szabadedzés komolyabb incidens nélkül zajlott, de az Aston Martin garázsában szerelni kellett, Sebastian Vettel padlólemeze sérült menet közben.
A második szabadedzés eredménye:
Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök | |
1 | Carlos Sainz | FERRARI | 1:28.942 | 28 | |
2 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:29.105 | 0.163 | 21 |
3 | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:29.118 | 0.176 | 29 |
4 | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:29.149 | 0.207 | 18 |
5 | Charles Leclerc | FERRARI | 1:29.404 | 0.462 | 25 |
6 | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:29.695 | 0.753 | 19 |
7 | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:29.753 | 0.811 | 17 |
8 | George Russell | MERCEDES | 1:29.799 | 0.857 | 29 |
9 | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:29.902 | 0.960 | 26 |
10 | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:29.942 | 1.000 | 17 |
11 | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:30.000 | 1.058 | 29 |
12 | Sebastian Vettel | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:30.057 | 1.115 | 20 |
13 | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:30.238 | 1.296 | 12 |
14 | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:30.263 | 1.321 | 14 |
15 | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:30.271 | 1.329 | 27 |
16 | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:30.338 | 1.396 | 29 |
17 | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:30.480 | 1.538 | 27 |
18 | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:30.510 | 1.568 | 28 |
19 | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:30.609 | 1.667 | 29 |
20 | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:31.326 | 2.384 | 27 |