DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Hakkinen Wolff és a Mercedes mellett áll

Újra dúl a háború a csapatfőnökök között: a fő érintettek, ahogy már megszokhattuk, Christian Horner és Toto Wolff. Ezúttal az FIA delfinezés megszüntetését szolgáló beavatkozása a vita tárgya. Mika Hakkinen is felszólalt a téma kapcsán.

Új technikai direktívát vezetett be az FIA a delfinezés kiküszöbölése céljából, amelyet Montrealban teszteltek a csapatok – nem minden csapat boldog a Mercedes javaslatára született változtatástól, ők ugyanis azt vallják, ha nekik sikerült maguktól kiküszöbölni a problémát, előny a gyengébb csapat számára ez a fajta segítség.

A delfinezés már a szezon kezdete óta tapasztalható a legtöbb csapat autójánál, a Mercedesnél és a McLarennél különösen. Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo az azeri versenyt követően erős hátfájásra panaszkodott, így a Kanadai Nagydíj hétvégéje előtt új műszaki irányelvet adott ki az FIA.

Míg a Red Bull határozottan támadta a beavatkozást, Mika Hakkinen kétszeres világbajnok dicsérte a sportág irányító testületét, amiért a pilóták aggályainak meghallgatása után azonnal megpróbált segíteni a pattogás leküzdésében, ezzel védve őket.



„Jó látni, hogy az FIA figyel a pilóták biztonságával kapcsolatos aggályokra” – nyilatkozta a finn az UniBetnek. „Szokás szerint az a legjobb módja, hogy megoldjuk a problémát, ha felmérjük, mi történik, majd döntéseket hozunk az adatok alapján. Természetes, hogy egyes csapatok változásokat szeretnének, különösen, ha a pattogás versenyképtelenné teszi az autóikat. Ha az FIA, a csapatok és a versenyők pontos képet kapnak arról, mi okozza a problémát valójában, meg lehet tenni a megfelelő lépéseket.”

Az FIA egyelőre visszavonta kijelentését, hogy kizárja a túl erős pattogást mutató autókat a versenyből, a Mercedes ettől függetlenül élt a lehetőséggel és az új irányelv szerint módosított autóin. Ezt követően a dobogón zárták a montreali versenyt Hamiltonnal. Továbbra is ők az egyetlen csapat, akik még egyszer sem estek ki a versenyből idén, a két brit egyenletes teljesítményt mutatott a szezon eddigi részében.

Hakkinen állítja, a Mercedesben van valami az idei szezonban, ami a Red Bullból és a Ferrariból hiányzik, ez pedig nem más, mint a megbízhatóság. „Elég gyorsak ahhoz is, hogy folyamatosan a harmadik erő legyenek, és képesek sok pontot gyűjteni akkor is, amikor a Red Bullnak vagy a Ferrarinak gondja adódik. Úgy tűnik, a hétvégén előrelépés történt, a csapat új beállításokat próbált ki az autón, ami bár olykor megnehezítette a pilóták dolgát, pozitívan zárták a hétvégét” – fogalmazott Hakkinen.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: