DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Magnussennek idegfájdalmai voltak a pattogástól

A dán F1-es versenyző fizioterapeutája árulta el, hogy eleinte a Haas pilótájának fájdalmai voltak a karjában és az állkapcsában a delfinezésnek nevezett jelenségnek köszönhetően.

Az új tervezésű 2022-es Formula-1-es autók egyik kellemetlen velejárója a delfinezésnek nevezett jelenség, amely eleinte szinte minden alakulatot kínzott kisebb vagy nagyobb mértékben, sőt egyeneseknél még mindig megfigyelhető. Külső szemlélőként is megállapítható volt, hogy kényelmetlen érzés lehet a versenyzőknek, akik közül többen is jelezték, hogy fizikai fájdalmakat és problémákat okoz a pattogás: legutóbb például Lewis Hamilton mondta el, hogy elege lett belőle.

Most a Haast erősítő Kevin Magnussen egyik fizioterapeutája, Nikolaj Madsen beszélt arról, hogy az F1-be egy év kihagyás után Nyikita Mazepin elbocsátását követően visszatérő pilótának is meggyűlt a baja a pattogással – minderről a PlanetF1.com lapnak nyilatkozott a szakember:

magnussen-haas-f1-monaco



„Beszéltem Kevinnel, azt hiszem, Ausztrália után. Elmondta, hogy idegfájdalom alakult ki a karjában és az állkapcsában. Beszéltem róla vele, és láttuk igazából, hogy a pattogás miatt van. A gerinc folyamatos nyomta az idegeket. Egyeztettünk róla, és azt hiszem, Thomas [Magnussen másik fiziója – a szerk.] három óráig edzett vele emiatt – de nagyon nehéz ráedzeni a delfinezésre. Úgy gondolom, sokkal jobb most így, hogy a csapat talált rá megoldást.”

Madsen egyúttal arról is beszélt, hogy alapból is komoly terhelésnek van kitéve az F1-es versenyzők nyaka, s éppen ezért olyan edzésgyakorlatokat kell végrehajtaniuk, amelyet az átlagember nehezen tudna teljesíteni:

„Néhány hete Kevinnel együtt edzettünk, és úgy voltam vele, hogy kipróbálom az egyik gyakorlatát, de kicsinált! Annyira kemény volt. Komoly állóképességre is szükséged van, de a lényeg a fékezés során végzett speciális mozgás. Vissza kell tartanod a fejed, majd a kanyarban a csúcspontot kell nézned. Úgyhogy el kell fordítanod a fejed, miközben az autó mozog. Ez három-négy különböző mozgás, sokféle módon mozog a nyak, miközben végig meg kell tartanod a fejed.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: