Folyamatosan nő a Formula-1 népszerűsége az Egyesült Államokban, ami a megnövekvő nézőszám mellet a futamok számában is észlelhető. A királykategória egy hosszabb szünet után Austinban tért vissza 2012-ben, idén érkezett Miami, jövőre pedig Las Vegasba is visszatér a sportág.
A Williams kereskedelmi igazgatója szerint ezek mellett a szponzori érdeklődést is érdemes megfigyelni, mivel az elmúlt években számos nagy amerikai technológiai vállalat kezdett együttműködésbe az F1-es csapatokkal és magával a sorozattal a különféle partnerségek révén. Olyan nagy cégek jöttek, mint az Amazon, a Google és az Oracle. James Bower szerint a résztvevő amerikai márkák száma jelentős mértékben megnőtt.
„2015-ben 45 amerikai központú vállalat volt a sportban, míg a jelenlegi számítás szerint idén eddig 108 van, tehát ez kétszeres növekedést jelent. A technológiai partnereket említve, úgy gondolom, hogy a Formula-1 tagadhatatlanul a leginkább adatközpontú sport a világon, ezért a technológiai cégek hatalmas beáramlását látjuk, különösen Észak-Amerikából. Érdekes, hogy a Williamsnél új tulajdonosunk van, a Dorilton, és nem sokan értik, hogy mivel foglalkoznak, de lényegében egy New York-i székhelyű magántőke-ház, amely egy portfóliónyi céggel rendelkezik” – mondta Bower a Motorsport számára.
„Az egyik dolog, amivel ténylegesen rendelkeznek, az egy kockázati tőke részleg, a Dorilton Ventures, amit az autón és a versenyzőkön is láthatsz. Az F1-et használják ki ezeknek a korai fázisban lévő technológiai cégeknek az alapítóival, mert ők mindannyian szeretik a sportágat, még akkor is, ha az Egyesült Államokban vannak. A Williamsszel kihasználják a lehetőséget, hogy befektessenek ezekbe a cégekbe. A befutott Szilícium-völgyi befektetési cégekkel szemben, lényegében azt mondják, hogy integrálunk titeket a csapatba, és ez hatalmas vonzerővel bír az emberek számára” – folytatta a grove-i alakulat szakembere.
Bower úgy látja, ez a növekedés nem egyik napról a másikra történt, a 2012-es visszatérésre vezethető vissza.
„Akkor kezdtünk el igazán növekedést látni azáltal, hogy van egy kellemes otthonunk, és azzal, hogy az ESPN közvetíti az F1-et az Egyesült Államokban 2018 óta. Tényleg látjuk a közönség növekedését, a fiatalodást, és persze az elmúlt öt évben a Liberty megvásárolta a sportágat, majd olyan menedzsmentfolyamatokat vezetett be, amivel egyszerűen növelte a sportág értékét. Ez fenomenális volt, aztán jött a Drive to Survive, és a múltkori verseny Miamiban, ami hihetetlen volt. Szóval igen, ez egy hatalmas növekedést hozott” – zárta gondolatait Bower.