Miután kibérelte az első rajt sort a Ferrari Monte-Carlóban, joggal számíthatott rá mindenki, hogy Charles Leclerc visszaveszi a vezetést a világbajnoki pontversenyben, végül a csapat katasztrofális stratégiai döntései miatt még a dobogóra sem állhatott föl a hazai pilóta.
Azóta a Ferrari már indított egy belső vizsgálatot, amely után Inaki Rueda, a csapat vezető versenymérnöke árulta el, mit, illetve inkább miket rontottak el a verseny napján. Ezúttal viszont Mattia Binotto - a csapatfőnök – próbálta inkább az erősségeiket feltüntetni, ugyanis amellett, hogy Sainzcal egyből rámentek a slick abroncsokra, hoztak egy másik jó döntést is.
„A piros zászlós fázis alatt úgy gondoltuk, nem a közepes gumi lesz a megfelelő választás, mert az hamar elkezdhet majd szemcsésedni, ezért mi inkább a kemény abroncsok mellett tettük le a voksunkat. Arra számítottunk, hogy a verseny végén emiatt lesz majd lehetőségünk, és ez így is lett” – idézi Binottót a Racing News 365 oldala.
„Amikor a Red Bullokon elkezdtek szemcsésedni a gumik, akkor jelentősen visszalassultak, s mindazonáltal, hogy tudtuk, mennyire nehéz lesz előzni Monacóban, a kemény gumikkal jó döntést sikerült meghoznunk, ráadásul a rajtnál sem segített volna rajtunk egy lágyabb abroncs, hiszen repülőrajtot vettünk a versenyen mindig.”
Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!