DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
F1

Stroll: Egy másolattal gyorsabbak lennénk

Nem lenne két másodperccel lemaradva az Aston Martin, ha valójában a Red Bull klónja lenne – mondja Lance Stroll. Mindkét autó a Q1-ben búcsúzott, holott Vettel tizedik hely környékére számított.

Az Aston Martin másolásgyanúja a Spanyol Nagydíj egyik fő történetszála: az AMR22 előzetesen beharangozott B verziójáról kiderült, hogy számottevően megegyezik a Red Bull RB18-asával. Az FIA szerint nem történt szabályszegés, az energiaitalosok azonban azzal vádolnak, hogy az Aston, amely több mérnököt igazolt Milton Keynesből, adatot töltött le és szellemi tulajdont lopott el.

A külső hasonlóság ellenére az Aston Martin tempó tekintetében nagyon messze van a Red Bulltól, előrelépés helyett romlottok az eddig sem túl fényes teljesítményhez képest: Sebastian Vettel és Lance Stroll már a Q1-ben búcsúztak, csupán a 16. és 18. rajtkockát szerezték meg, Vettel és Max Verstappen legjobb körideje között közel két másodperc volt a differencia. Stroll szerint ez éppen elég bizonyíték, hogy nem utánzat az autójuk.



„Hol is van a Red Bull? Két másodperccel gyorsabbnak kellene lennünk, ha tényleg másolatról lenne szó” – vágott vissza Stroll a The Race szaklap szerint. „Nagyon küszködtem az autó egyensúlyával, nem sikerült ráéreznem az egész hétvégén. Az aerodinamikai csomag teljesen más, a hasmagasság, beállítások, nagyon sok tényező változott. Meg kell látnunk, hogy lemaradtunk valamiről vagy pedig máshogyan kellett volna csinálnunk valamit. Remélem, az elsőről van szó. A legutóbbi versenyen még Q3-ban voltunk, most pedig Q1-ben kiesünk, mérföldökkel lemaradva. Ki kell derítenünk, miért.”

Sebastian Vettel arra számított, hogy a fejlesztett Aston Martin a rajtrács felénél foglal majd helyet. „Tudom, hogy nem volt nagyszerű a köridő, de az első etap után láttam, hogy senki sem csap oda tempó tekintetében. Meglepődtem, mert arra számítottam, hogy jobbak leszünk ma, valahol a tizedik hely környékén. Nem tudtam olyan sebességet tartani a kanyarban, mint akartam vagy terveztem, az autó sokat csúszkál oldalra. Legalább delfinezés nincsen. Az autó teljesen máshogy viselkedik, eltérően kell vezetni” – mondta a négyszeres világbajnok német.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: