DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Horner: Checo nem volt tisztában Max gumielőnyével

A Red Bull mexikóija nem látta át a stratégiát, ezért zúgolódott a csapatutasítás miatt – vélekedik a csapatfőnök, aki szerint Verstappen Leclerc-t is megszorongatja, ha a ferraris nem esik ki.

Szezonja második kettős győzelmét ünnepelte a Red Bull Racing Barcelonában, az imolai versenyhez hasonlóan Max Verstappen és Sergio Perez sorrendjében. A rögös futam végén diadalmaskodó hollandot kétszer is elengedte csapattársa, először a futam elején, mikor George Russellt üldözték, másodszor a 49. körben, mikor Verstappen végleg átvette a vezetést.

Utóbbi alkalommal Perez rádióüzenetet kapott arról, eltérő stratégián vannak, ezért ne védekezzen az 1-es számú autóval szemben – a mexikói engedelmeskedett, de a leintés után is szóvá tette, nem örült a csapatutasításnak. Christian Horner csapatfőnök szerint azonban a Red Bull egyszerűen arra kérte, amire ebben a helyzetben kérnie kellett:

„Méltatnom kell Checót, amiért csapatjátékos volt. Nem ugyanazt a versenyt futották ma, eltérő stratégián voltak, de ő is fantasztikusan jól ment. A probléma az volt, hogy emelkedtek a hőmérsékletek, az utolsó dolog pedig, amit kockáztatni akartunk, egy kiesés volt, miközben meglehetett volna az egy-kettes eredmény” – mondta a Sky Sports adásában Horner.



„Checo gumijai nem bírták volna ki, ezért állt ki a vége előtt, hogy aztán megszerezze a leggyorsabb kört. Checo nem láthatta akkor, hogy ő milyen hosszú etapon van a közepesen, Maxnak pedig mekkora gumielőnye van. Csapatként nem volt szükségünk ezt a kockázatot vállalni” – magyarázta Horner, hogy Perez sem zúgolódott volna, ha tisztában van a három kiállásra váltó Verstappen stratégiai előnyével.

A csapatvezető kitért Verstappen problémáira: a hollandot az ág is húzta a Spanyol Nagydíjon, DRS-nyitási problémája miatt George Russell megelőzésével is küszködött. Mikor azonban Charles Leclerc műszaki hibával kiesett az élről, hirtelen a győzelmi harcban találta magát. Horner szerint akkor is esélyes lett volna az elsőségre, ha a monacói versenyben marad.

„A futam első felében úgy nézett ki, semmi sem működik nálunk. Max autóján gond volt a DRS-sel, aztán jött az a pillanat a 4-es kanyarban egy széllökés miatt, amely után szerencsére átvergődött a kavicságyon. Azon a ponton döntöttünk úgy, miután beragadt George mögé, hogy a legjobb átállni három kiállásra. Nagyon erős tempó volt ma az autónkban, kár Charles-ért, akivel szerintem érdekes csatát vívhattunk volna a verseny második felében” – beszélt Verstappen futamáról Christian Horner, akinek csapata a konstruktőri bajnokság élére ugrott, nem is kevés, 26 pontos előnnyel.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: