DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
F1

Az Astonon tizenhét kilogramm túlsúly lehet

Sajtóértesülések szerint nem a Mercedes, de nem is a Red Bull küszködhet leginkább súlyproblémákkal, hanem egy olyan csapat, mely nem is meglepő, hogy gondokkal küzd.

A szívóhatás és az új aerodinamikai szabályok bevezetését követően az autók súlyhatárát 795 kg-ban határozták meg, azonban miután több csapat is jelezte, hogy messze nem lesz elég ez az érték, az FIA további 3 kg-mal növelte a minimális tömeget, így az 798-ban lett meghatározva.

Több forrás szerint is az Alfa Romeo az egyedüli istálló, amely képes volt olyan autót építeni, mely a meghatározott értéken belül van, így még plusz súlyokat is elhelyeztek a C42-esben. A többi istállónak már alaposan meggyűlt a baja a súlyhatárral, erre még a Red Bull és a Mercedes is panaszkodott.



„A mi autónk jóval nehezebb a Ferrarinál” - mondta Dr. Helmut Marko, az energiaitalosok főtanácsadója. „Nagyjából tíz kilogrammról lehet itt szó, ami köridőre lefordítva nagyjából három tized másodpercet jelenthet, pályától függően.”

A brit Formula 1 News portál értesülései szerint a túlsúly problémája leginkább az Aston Martin csapatát érinti, akiknek autója nem kevesebb, mint 815 kg-ot nyom, ezzel szemben a Mercedes 806, a Red Bull pedig nagyjából 810 kg-os lehet.

A pontot eddig idén nem szerző silverstone-i székhelyű csapat vezetője, Mike Krack elmondta, hogy több tényező is hátráltatja őket: „Az autóban volna potenciál még, de aerodinamikai szempontból és súly terén is gondokkal küszködünk. Utóbbival már sikerült előrébb lépnünk, azonban aerodinamikai téren nem, mert a delfinezés falat húz a fejlesztéseink előtt, ami rendkívül frusztráló.”

Ha igazi Formula-1-rajongó vagy, akkor a Formula Aréna Facebook-csoportunkban a helyed, ahol minden futam után megvitathatod a többiekkel, hogyan tetszett a legutóbbi verseny és nem maradsz le a legfontosabb hírekről sem!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: