Ugyan a harmadik és a negyedik helyen zárta az Ausztrál Nagydíjat a Mercedes, de a csapatnál mégsem gondolják úgy, hogy ez lett volna az eddigi legjobb versenyhétvégéjük a nehézkesen induló szezonjukban. A jó eredményeket a szerencsének köszönhetik, bár az is tény, hogy a relatív tempó tekintetében jobban néztek ki Dzsiddához képest, de az istállónál ezt inkább a pálya karakterisztikájának tudják be.
"Szerintem az igazság valahol aközött van, hogy jobban feküdt a pálya és sikerült kicsit javítanunk az autón" - értékelte a helyzetet James Vowles stratégiai igazgató.
"Az egyértelmű, hogy a különbség pályáról pályára változik a Ferrari, a Red Bull, a McLaren és köztünk például. Ez attól függ, hogy az adott pálya karakterisztikája, az ott szükséges leszorítóerő mennyire áll jól egyes autóknak. Ha azt nézzük, hogy hol voltunk Melbourne-ben, a realitás az, hogy egy másodpercet kaptunk az időmérőn a Ferraritól, a futamon pedig Charles Leclerc külön ligzában mozgott. Leclerc-t most Verstappen sem tudta kihívás elé állítani, pár kör alatt több másodpercre szakadt le" - beszélt a helyzetről a szakember.
"Ami minket illeti: a teljesítmény szempontjából továbbra is Bahreinben voltunk a leginkább versenyképesek, ha az élmenőhöz viszonyított relatív hátrányunkat nézem. Minden futamra van egy tervünk, hogy mit kell kipróbálni, tesztelni, fejleszteni és ezek alapján kell majd visszakapaszkodnunk, eltüntetnünk ezt a lemaradást. Persze mindenki más is ezt próbálja megtenni."